JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Gyurkó Éva: Flúgos pingvin nép

  1. A játék neve, címe: Flúgos pingvin nép
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők leküzdjék egymással szembeni szégyenlősségüket(nem a saját csoportommal játszottam,hanem egymásnak ismeretlen gyerekekkel). Jobb és bal gyakorlása,figyelem,koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét arra,hogy amikor helyet változtatnak:ügyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha szabadban játszuk,nincs előkészítésre szükség. Ha rossz idő esetén a tanterembe,tornaterembe szorulunk,akkor annyira rendezzük át a helyet,hogy biztonságos legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel én olyan gyerekekkel játszattam el a játékot,akik nem ismerték egymást, először az ismerkedésre fordítottam figyelmet. Ez után elmondtam nekik,hogy mihez is kértem a segítségüket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondtam röviden,hogy milyen játékot is fogunk játszani,röviden ismertettem a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot a szabadban(udvaron) játszottuk. Kört alakítottunk ki,melybe én is beálltam. Megkértem a gyerekeket,hogy lépjenek egy lépést hátra,hogy biztonságosan tudjanak mozogni.Ez után elmondtam ,hogy egy dalt fogok énekelni,melyet nekik is meg kell tanulni,hiszen ezt a játék végéig mondogatni fogjuk. Dal:Fenn a dombon él egy flúgos pingvin nép,boldogan henyél,ha éppen nincs veszély. Ezt el is ismételtettem a gyerekekkel. Felhívtam a figyelmüket,hogy utasításokat is fogok adni,melyet követniük kell,vagy válaszolni rá. A dal éneklése utáni utasítás: Pingvinek,figyelem! Jobbra néz,balra néz! Kérdés: Jegesmedve van? Válasz kétféle lehet: Van!,Nincs! Ha a válasz: Van! – pingvinmozgással helyet cserélnek vigyázva egymás testi épségére. Ha a válasz: Nincs!- folytatódik a játék extrákkal. Ez kar,láb,fej,test különböző mozgásait jelenti,melyet a dal éneklése közben végeznek velem együtt. A cél,hogy senki se maradjon le,ne érezze feszélyezve magát a játék során, addig játszuk amíg ők is élvezik.
  18. A játék lezárása: A játékot minden negatív utóhatás nélkül lezártam,amikor azt láttam,hogy kezdik unni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végeztével megkérdeztem ki hogyan érezte megát.Megdícsértem őket és megköszöntem nekik a részvételt. (Mivel nyaraló gyerekek voltak az utcánkból még néhány játékra összejöttünk,annyira megtetszett nekik. Tehát azt hiszem pozitív élmény volt mindannyiunk számára.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A dalon,illetve a dalban szereplő állaton lenne érdemes változtatni. Ebből adódóan az utasításokon is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Röviden elmondtam a játék menetét,majd megtanultuk a dalt.Ismertettem az utasításokat és a rájuk adható lehetséges válaszokat. Először mozgás nélkül játszottunk,majd egyesével tettem hozzá a következőket, míg végül hat mozgást kellett velem együtt végezniük a dal éneklése alatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalatom : nagyon megszerették a játékot a gyerekek. Biztosan ki fogom próbálni a saját csoportommal is a szeptemberi tanévkezdés után.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Gyurkó Éva