JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Altusz Zsuzsanna: Forró vas

  1. A játék neve, címe: Forró vas
  2. A játék pedagógiai célja: Szem-kéz koordináció, versenyhelyzet fokozása, téri orientáció, gyors reagálóképesség, szabálytartás, szabálytudat erősítése, kudarctűrő képesség, együtt játszás élménye
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Asztalok, székek fal mellé rendezése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db babzsák, a másik játékvariációban: 2 db teniszlabda, 1 db csörgő
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, kellékek elérhető közelségbe legyenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A teremben körbe állítom őket és ismertetem a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek arccal befelé körbe állnak. Babzsákot adogatnak kézről kézre, mindig ugyanabban az irányban. Mindenki igyekszik olyan gyorsan továbbítani a babzsákot, amennyire csak lehet, mert amikor tapsolok, akinél a babzsák van, kiáll a játékból. Aki utoljára marad bent, az a győztes. A babzsákot nem szabad dobni, csak kézből kézbe adni és mindenkinek el kell fogadnia a szomszédjától, ha ő a soros. Én a gyerekeknek háttal tapsolok, így nem látom, kinél van éppen a babzsák.
  18. A játék lezárása: Ha már csak egy gyermek marad a legvégén, ő lesz a győztes, a játék véget ér.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest megdicsérem, a többiek megtapsolják, a többieket is megdicsérem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet: A királylány beleejtett két aranylabdát is a kútba. A kút szélén ülnek a békák (gyerekek körben állnak), akik nem tudnak megegyezni, ki adja vissza az aranylabdákat a királylánynak. Egymásnak adogatják a labdákat, ellentétes irányból indítva. Ha megszólal a csengő, akiknél labda van, azok beleesnek a kútba (leguggolnak). Az utolsó két béka (gyerek) adja vissza a királylánynak az aranylabdákat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Oda kell figyelni a kiesett játékosokra, hogy ne kudarcként éljék meg a kiesésüket, szurkolással segítsék bent maradt társaikat.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett mindkét játék, többször eljátszottuk és kérték, hogy másnap is hozzam be az eszközöket és játsszuk el!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Altusz Zsuzsanna