JÁTÉKRA FEL!

Tóth Attiláné: Szerezd meg a labdát!

  1. A játék neve, címe: Szerezd meg a labdát!
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségi érzés erősítése, matematikai képességfejlesztés, számképek felismerése, figyelem, gondolkodás fejlesztése, reakció gyorsaság növelése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét a balesetveszélyes helyzetekre: lehajolva, leguggolva kell megszerezni a labdát, egymásra vigyázzanak, össze ne koppanjon a fejük.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Számképes nyakláncok 1-6-ig 3 féle színben.
  12. Technikai igény: A résztvevők létszámának megfelelő mennyiségű szék.
  13. Az előkészítés feladatai: Színes papírból kivágom és lelaminálom a számképes nyakláncokat. A teremrendezéshez és a fotózáshoz segítségül hívom a dajka nénit.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők maguknak viszik a széket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Több játékot kapcsolok össze. A téma és a pedagógiai cél köti össze a játékokat. Az óvodás csoportommal játszunk, már jól ismerik egymást, középsősök. Keretmese: Manóföldön járunk, ti vagytok a kis manók. Minden manó kap ajándékba egy nyakláncot. Zenére szaladgálnak a manók, ha megáll a zene, akkor szín, vagy számosság szerint alakítanak kört. Ezzel begyakorolják a gyerekek, hogy milyen színű és számú nyakláncot kaptak. Ezután következik a leírásban szereplő játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek három csapatban állnak: piros, sárga és kék csapat. Minden gyermek hoz magának széket. Körbe ülnek, a csapattagok egymás mellett számsorban helyezkednek el. Ezt önállóan kell elvégezniük, egymást segítve. Keretmese: A manók nagyon szeretnek labdával játszani. Az a manó szerzi meg a labdát, aki a gyorsabb. Figyeljetek, hogy a játékvezető mikor mondja a számotokat! Akkor gyorsan ugorjatok középre, vigyázzatok magatokra és egymásra, nehogy összekoppanjon a fejetek. Hajoljatok le, vagy guggoljatok le a labdáért, aki gyorsabb, megszerzi a labdát, gyorsan leül vele és a feje fölé emeli. Az a csapat kap pontot, amelyik megszerezte a labdát. Ezután visszateszi a labdát középre és folytatódik tovább a játék. A játékot 5 percig játsszuk. Az a csapat győz, aki több pontot kapott.
  18. A játék lezárása: Megdicsérem a csapatokat, és egy újabb játékot kezdünk. Mivel a manók szeretnek labdázni, ezért a labdával játszunk tovább. Dobják a gyerekek egymásnak és mondaniuk kell, hogy kinek dobják, de nem egymás nevét, hanem a nyakláncon lévő színt és számot. A labdázás végén körbeállunk. Súgok az első gyermeknek egy mondatot (Jót játszottunk), ő továbbadja a társának, az utolsó gyermek pedig kimondja, hogy milyen üzenetet küldtem. Ezzel zárom le a játékokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés során megdicsérem a gyerekeket, hogy figyeltek a játékszabályokra, igyekeztek minél ügyesebbek és gyorsabbak lenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen más témakörrel kapcsolatban játszhatjuk ezt a játékot, pl. gyümölcsökkel, állatokkal, évszakokkal, mesehősökkel, játszhatjuk más kellékkel pl. párnával, plüss gyümölccsel vagy állattal, nemezből készült koronával, kevesebb, vagy több csapattal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon ügyelnem kell a gyerekek testi épségére, ezért, ha valaki nem tartja be a szabályokat, akkor azonnal leállítom a játékot és megismétlem a szabályokat, vagy kikérem a csoport véleményét, hogy ők mondják el, mire kell jobban figyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Azt az üzenetet kaptam vissza a Jót játszottunk helyett, hogy Majd játszunk 🙂 Igen és milyen sokat fogunk még játszani! Minden nap beépítem a munkámba ezeket a szuper játékokat!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Attiláné