JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Budai Anna: Cserebere

  1. A játék neve, címe: Cserebere
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult anyag átismétlése, beszédkészség fejlesztése (kezdő angolosoknál)
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A mozgásban akadályozó székeket, padokat érdemes eltávolítani, a játékosok figyeljenek egymásra (ne ütközzenek össze).
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: feladatkártya és íróeszköz minden játékosnak
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Minden játékosnak szüksége lesz egy feladatkártyára, ami mindenkinek különböző lesz (nagyon nagy létszámú csoportban ismétlődhetnek a kártyák). Négyféle feladat van (2 a kérdésekhez, 2 a válaszokhoz: javítsd ki a mondatot, ill. tedd sorrendbe a szavakat), a különböző feladatok különböző színű papírokra kerüljenek (pl. sorrendes kérdés sárga papír, javításos kérdés rózsaszín, sorrendes válasz zöld, javításos válasz kék). Nálunk a két kérdés típus ez volt angolul: Szereted/Tetszik/Érdekel, … ? Tudsz…? választípusok: Ki nem állhatom/rajongok érte, stb.; Igen, tudok, Nem, nem tudok.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tegyék akadálymentessé a játékteret (pl. székek, asztalok eltávolítása).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető mindenkinek kioszt egy papírt (lehet közben figyelni arra, hogy ki kap könnyebbet, s ki nehezebbet), s megkéri a játékosokat, hogy oldják meg a papírjukon szereplő feladatot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután mindenki végzett (ha valakinek van kérdése menet közben, a játékvezető segít) a feladat következő: akinél kérdés van (sárga vagy rózsaszín papír), odamegy egy másik játékoshoz, akinél válasz van (kék és zöld papír), s megkérdezi a kérdést, ha passzol hozzá a válasz, akkor kártyát cserélnek, s akinél eddig kérdés volt, most válasza lesz, akinél válasz volt, most kérdezni fog. Ki tud több kártyát cserélni 2 perc alatt?
  18. A játék lezárása: 2 perc után megkéri a játékvezető a játékosokat, hogy színek szerint üljenek le, s mindenkinek meg kell mondania, hogy hány kártyát cserélt (vagy felmutatnia a kezén).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az új csoportokkal pedig már indulhat is a következő játék!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A feladattípusok igény szerint változtathatóak, lehet egyféle is, mindenkinek más is (differenciáláshoz jól alkalmazható), de a kérdés-válasz részhez érdemes olyan kategóriákat megadni, amikre nem egy jó válasz van, így tudnak sokat cserélni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Csak lépésekben érdemes elmondani a szabályokat, különben összezavarodhatnak a játékosok. A játékot érdemes bemutatni, hogy biztosan mindenki megértse a színek szerepét, s a cserét is.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Budai Anna