JÁTÉKRA FEL!

Gáborné Istenes Tünde: Kerüld el a vírust!

  1. A játék neve, címe: Kerüld el a vírust!
  2. A játék pedagógiai célja: Maga a játék, feloldódás, ismerkedés, tananyag ismétlése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne legyen terepakadály, tiszta sima játszótér megteremtése
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüss figura
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A hely biztosítása, terepakadályok megszüntetése, időpont egyeztetése, résztvevők számának egyeztetése, plüss figura biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elpakolni az esetleges terepakadályokat, kő-papír ollóval, vagy kiszámolóval eldönteni ki lesz a vírus, kérdéskör megválasztása közösen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Van egy számítógép vírus, ez a plüss, ő egyben a játék programozója is. Szeretne minden résztvevőt megfertőzni. Akkor ér el a fertőzés, ha nem tudsz jól felelni a vírus kérdéseire. A válaszadásra 5 másodperced van. Ha nem tudod a választ, megfertőz a vírus és te leszel a következő irányító/fertőző.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe állnak, a vírus/fertőző a kör közepére kerül. A fertőzőnél van egy plüss figura, ami továbbítja a fertőzést. A résztvevők közül választ valakit a vírus és odadobja neki a plüsst, feltesz egy kérdést (ezt megszabhatjuk, hogy mire vonatkozzon lehet: kitalálós, ismerkedős pl. kit hívnak Petinek?, ki áll jobbra melletted, lehet tananyag…..stb. ). Amennyiben nem tud válaszolni, akkor megfertőződik és ő lesz a kérdező. A válaszadásra 5 másodperc áll rendelkezésre. A játékban résztvevők a számolók. Ha tud válaszolni a kérdésre akkor visszaadja a plüsst és a vírus más játékost/áldozatot választ. Játékszabályok: egyszerre csak egy embert lehet megfertőzni, egy kérdést lehet feltenni, nem szerepelhet ugyanaz a kérdés többször meg kell szabni, hogy mire vonatkozzanak a kérdések időkorlátot lehet hosszabbítani kicsiknél ha nem tud válaszolni a játékos ő lesz a következő fertőző ha tud válaszolni visszaadja a plüsst és a fertőző mást választ egymás után nem lehet ugyanazt az embert megfertőzni
  18. A játék lezárása: Időkorláttal lehet meghatározni a játék végét, vagy a megunásig játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezhetjük a végén, hogy kinek sikerült elkerülnie a fertőzést, vagyis ki az, aki mindenre tudta a választ vagy a legkevesebbszer lett vírus. Ezt tananyag esetében lehet jutalmazni piros ponttal, kis ötössel. Buli esetén a legtöbb jó választ adó választhat jutalom játékot, édességet, vagy ő választhatja meg a következő játékfajtát. Amennyiben ismerkedős volt, lehet beszélgetni arról, ki mennyire ismerte meg a másikat, milyen tulajdonságait ismerte meg…stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A fertőző mondhatja a következő utasítást is: add tovább annak, akire illik a leírás, külső vagy belső tulajdonságok alapján így ha jónak adja tovább elkerüli a fertőzést, ha nem ő lesz a vírus. Lehet úgy is hogy nem cserélődik a szerep hanem akit megfertőznek középre áll és több kérdező lesz, több résztvevő esetén.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A terület és a résztvevők biztosítása. Az első játék előtt a vírus kiválasztása, illetve a kérdéskör megszabása életkornak megfelelően, a játék lezárása és értékelése. A játékidő megszabása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gáborné Istenes Tünde