JÁTÉKRA FEL!

Huszti Gábor: kalózok kincse

  1. A játék neve, címe: kalózok kincse
  2. A játék pedagógiai célja: térlátás, helyzetfelismerés fejlesztése, együttműködés, szórakozás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kis bemelegítés, szóbeli figyelmeztetés, hogy ne ütközzenek egymással, figyeljenek a zsámolynál, ne essenek át rajta.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: labda 2 zsámoly
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: 2 csapat kialakítása, pálya kijelölése, zsámolyok elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Feketeszakáll és Jack Sparrow kapitány kalózcsapata egyszerre értek a kincses szigetre, hogy megszerezzék a titkos kincset, ehhez a legrátermettebb kalóznak, akinek a számát mondom, meg kell szereznie azt a másikkal szemben, ezután kezdődik a nagy ülSözés és menekülés, ki kell juttatni a szigetről a kincset úgy, hogy el kell juttatni azt a sziget két oldalán lévő valamelyik csónakba (zsámolyba), ám ha a kincset éppen kézben tartó kalózra egy ellenséges kalóz végzetes csapást mér (elkapja), akkor visszakerül a kincs az eredeti helyére és újult erővel kezdődik a kincsvadászat. A kezdő játékosok között nincs elkapás, csak a passzolást lehet akadályozni. Ha a kincset az üldözés közben megszerzi a másik csapat (levegőben elkapják a labdát vagy az elgurult labdát megszerzik), akkor ők menekíthetik ki a szigetről onnantól.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kalózok kincse (a plüsselkapó játék átalakított és továbbfejlesztett változata ill. így egy új játékot kapva) Szabályok: a két csapat játékosai egy nagy körben ülnek le felváltva egyik és másik csapat tagjai, mindkét csapat játékosai kapnak egy számot 1-től ahányan vannak addig, azonos számú játékosok egymással szemben ülnek. A kör közepére egy labdát helyezünk. A kimondott számú játékosoknak kell a labdát megszerezni a másik elől, az összes többi játékos felpattan és már kezdhet helyezkedni. Amelyik csapat játékosa megszerzi a labdát, nekik el kell juttatni a labdát a pálya két végében lerakott 1-1 zsámoly (vagy egyéb célterület) valamelyikébe, lehet passzolni és futni a labdával, de ha a labdás embert megérinti egy ellenfél játékos, akkor előröl indul a játék, ha viszont megszerzi az ellenfél a labdát, akkor ők vihetik tovább. Könnyebb a pontszerzés, ha csak az azonos számú ellenfelet lehet elkapni és nem bárki kaphatja el a labdát birtokló játékost.
  18. A játék lezárása: Több pontot (vagy előre meghatározott pontszámot előbb elérő) szerző csapat nyer. Pl. ha Sparrow csapat nyer: Jack Sparrow csapata ma túljárt Feketeszakáll kapitány kalózainak eszén, de ő nem adja fel, mert már töri a fejét a bosszún, hogy hogyan rabolhatná el a kincset Sparrowtól, de erre majd egy későbbi csata során lesz lehetősége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Győztes csapatnak gratulálunk, elmondom az észrevételeimet, mit lehetne máshogy, jobban csinálni, mire figyeljenek legközelebb, pl. ne rohanjon mindenki a labda felé, próbáljanak üres területre helyezkedni, használják ki, hogy a pálya mindkét végére el lehet juttatni a labdát, beszéljenek meg taktikát egymás között stb.. A játék során látszik, hogy mennyire tetszik a gyerekeknek a játék, ha élvezettel csinálják, máskor is lehet játszatni velük ugyanígy, ha kevésbé élvezik, ki kell találni némi módosítást, hogy élvezetesebb legyen számukra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel intenzív mozgást igényel a játék, elsősorban felhívni a figyelmet a sérülésveszélyre, figyelni a szabályok betartására, ha nehezen szereznek pontot, könnyíteni a játékon pl. a fent leírtaknak megfelelően, hogy azonos számúak kaphatják csak el egymást, vagy sok játékos esetén, ha nincs elég nagy hely, a kimondott szám, ha páros, akkor csak a páros számúak kelnek fel a földről, páratlannál a páratlanok.
  22. Egyéb/megjegyzés: 8 képet töltöttem fel, de nem tudtam mindnek beírni a linkjét alulra, a linkben át kell írni a 01-et 02-re, 03-ra és így tovább 08-ig, akkor megtekinthető az összes kép.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Huszti Gábor