JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Jakab Anikó Judit: Keresem azt a valakit az osztályból, aki ….

  1. A játék neve, címe: Keresem azt a valakit az osztályból, aki ….
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok (tanulók) régóta ismerik egymást, ezzel a játékkal azonban olyan újabb információkat tudnak meg egymásról, amelyeket eddig nem tudtak.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét hívd fel arra, hogy a játék során figyeljenek egymásra helyzetváltoztatáskor.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 30 állításból álló tesztlap, 1 -1 toll a gyerekeknek. Az értékeléshez: egy kartonlap, filctoll, újságok, ollók, ragasztók.
  12. Technikai igény: A padok és a székek körberendezése, hogy a gyerekeknek legyen elég helyük középen.
  13. Az előkészítés feladatai: Az osztályterem berendezése, a padok U alakban való elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók bevonása a padok és a székek U alakban való elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden tanuló kap egy tesztlapot és egy tollat. Ismertesd a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulókat tetszőlegesen ültesd le az U alakban elrendezett padokba, te pedig középre állva irányítod a játékot. A tanulóknak aláírásokat kell gyűjteniük olyan osztálytársaktól akiket már jól ismernek és tudják, hogy igaz lehet rájuk az állítások valamelyike. A játék célja, hogy adott idő alatt (15 perc) minél több aláírást gyűjtsenek össze. Aki a legtöbb aláírást szerzi meg, az a nyertes. A magas létszám miatt egyszerre max. 5 gyerek „kérdezősködhet”, elkerülve az esetleges baleseteket.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha letelt a 15 perc és meggyőződött arról, hogy olyan tanuló köztük, akire igaz lenne az az állítás, ami mellett nincs név. Ezután leül, helyet cserél másik 5 tanulóval és már csak aláírhat, de ő maga nem gyűjthet több aláírást. A lapokat jobb kéz felőli társának továbbadja, aki összeszámolja a begyűjtött aláírásokat. Ellenőrizd, hogy a számok egyeznek-e. Szúrópróba szerűen ellenőrizd, hogy az aláírások ténylegesen megfelelnek–e az igazságnak. Ha azt is aláírta, amiről tudomásod van, hogy nem igaz, annak zálogot kell adnia.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék lezárása után kérdezd meg, hogy ki hogyan érezte magát. A játék értékeléséhez kapnak egy-egy újságot, amiből olyan arckifejezéseket kell kivágni, ahogyan ő érezte magát a játék alatt, majd ezeket egy kartonlapra ragasszák fel. Köszönd meg a játékban való részvételt és dicsérd meg őket, hogy ma is milyen sok mindent tanultak, tudtak meg társaikról.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatják nem versenyszerűen is és nem megadott időre, így valószínűleg több aláírást tudnak gyűjteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Bíztasd a tanulókat, hogy minél több társához menjen oda kérdezősködni, hiszen csak így fog tudni minél több aláírást összegyűjteni. A szabályokat menetközben többször is ismételd el.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezzel a játékkal olyan újabb információkat tudnak meg egymásról, amelyeket eddig nem tudtak. A tanulók most játszották először ezt a játékot és a szünetben már azt kérdezgették, hogy mikor játsszuk el még egyszer.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Jakab Anikó Judit,