JÁTÉKRA FEL!

Bakos Györgyi Julianna: Bűvös hatos

  1. A játék neve, címe: Bűvös hatos
  2. A játék pedagógiai célja: 1. Jó hangulat megteremtése a könyvtári foglalkozás bevezetéseként. 2. A tanulói aktivitás támogatása olyan játékkal, amelyben mindenki szívesen vesz részt. 3. A betűrendről tanultak ismétlése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A ceruzák ne legyenek tűhegyesek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 nagy, papír dobókocka, 3 ceruza, 12 kis vonalas papírlap
  12. Technikai igény: 3 asztal, 12 szék
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek kikészítése az asztalokra.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoportok kialakítása az osztályteremben történt. Nevet is választottak maguknak (kedvenc mesehős). Ezzel is felkészültek a könyvtári foglalkozásra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoport üdvözlése után ismertettem a foglalkozás célját: a könyvek betűrendi elhelyezésének gyakorlása a könyvtárban, majd elmondtam, hogy előtte játszani fogunk. (Nem mondtam el, hogy ez a játék épp a betűrendet ismételteti át velük.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai általuk meghatározott sorrendben egyet dobnak a papír dobókockával. Ha valaki 6-ost dob, elkezdi írni az ábécét a papírján. Egészen addig írhatja sorrendben a betűket, amíg valaki ismét 6-ost dob. Akkor ő kiveheti a ceruzát a társa kezéből, és ő is elkezdheti írni az ábécét. A játékot addig játsszák, amíg valaki végig nem írja az ábécét.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha az egyik játékos befejezi az ábécé írását.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a három nyertest (minden csoportban egy) megkérdezem a nevüket és megtapsoljuk őket. A többieket megkérdezem, hogy érezték magukat, tetszett-e a játék, és szerintük miért ezt játszottuk. Ezzel átvezetem a játékot a könyvtári ismeretek szintjére, hiszen a következő feladatban az előttük lévő könyveket kell szerzői betűrendi sorrendbe állítaniuk
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot játszhatjuk addig is, amíg a csoport minden tagja le nem írja a magyar ábécét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: 1-30–ig számokat íratva is játszottam már ezt a játékot. Szeretik a gyerekek, főleg a 9-12 éves korosztály.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bakos Györgyi Julianna