JÁTÉKRA FEL!

Steinerbrunner Zsolt: Tökfej (memória játék)

  1. A játék neve, címe: Tökfej (memória játék)
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlessze a diákok memóriáját, koncentrációját
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Amennyiben ülve játsszuk, akkor szék szükséges.
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs szükség különösebb előkészítés.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Azonnal játszható. Amennyiben ülve játsszuk, akkor széket szükséges elrendezni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető feladata, hogy elmondja a memória játék menetét: minden résztvevő megismétli az előtte elhangzott szavakat és hozzátesz egy újabb szót. Amennyiben kihagy vagy téveszt, akkor vagy kiesik vagy extra feladatot kap. Ilyenkor a következőnek el kell mondania szintén az összes szót és még a tévesztő vagy kieső résztvevőnél a „tökfej” szócskát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A memória játék menete: minden résztvevő megismétli az előtte elhangzott szavakat és hozzátesz egy újabb szót. Amennyiben kihagy vagy téveszt, akkor vagy azonnal kiesik vagy extra feladatot kap és később esik ki több tévesztés esetén. Ilyenkor a következőnek el kell mondania szintén az összes szót és még a tévesztő vagy kieső résztvevőnél a „tökfej” szócskát. A játék Extra feladat lehet: erőnléti gyakorlat (guggolás, fekvőtámasz, felülés stb.), számoljon el X-ig, stb. Gyakorlatilag bármely tantárgyhoz kapcsolódó extra feladat elfogadható) A feladat száma: kis létszámú csoport esetén lehet többszöri tévesztésre lehetőség.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha már csak 1 résztvevő van játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás lehet egy cukorka mennyiségi megkötéssel. Ha az elején kiesik akkor kevesebb, ha később akkor több. Játék közben az adott tantárgyhoz beépítve játékos tanulás is lehetséges.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A szavakra tantárgyi megkötés: pl. csak költők nevei, föld országai, stb. – Az extra feladatok megválasztásával is variálható. – Az adott résztvevő többször téveszthet mielőtt kiesik, de az extra feladato(ka)t el kell végeznie!
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Steinerbrunner Zsolt