JÁTÉKRA FEL!

Kuntár Ferenc: „Farkasos”

  1. A játék neve, címe: „Farkasos”
  2. A játék pedagógiai célja: Érezzék jól magukat a gyerekek. Nagymozgások fejlesztése. Figyelem fejlesztése. Szabályok betartása, szabálytudat.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kellő nagyságú terület biztosítása. A játék előtt szivacsszőnyegek elhelyezése. Csapdák (akadályok) jól érzékelhetőek és puhák. Szabályok elmagyarázása, betartatása. Ha meg kell állítani a játékot bármely okból, a biztonságos hely kijelölése, megbeszélése.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szivacsszőnyegek, akadályok puha anyagból. (textilanyaggal bevont, kellő nagyságú szivacstárgyak)
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekek a megbeszélt helyen várják (pad) a kb. 1 perces előkészítést.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Év eleji felmérés után (a Szülők kérésére) csoportokat alakítottam ki a fejlesztést igénylő 4-6 éves óvodások számára. A 4-6 fős csoportok heti rendszerességgel vesznek részt a fejlesztő foglalkozásokon, melynek levezető részében végzünk játéktevékenységet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megbeszélem a gyerekekkel, milyen játékot játszunk. Amíg előkészítem a játékot, a kijelölt helyen várnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: Egy éhes farkas (én) él az erdőszélén, aki meg akarja falatozni a malackákat. A malackáknak két háza van, ahová a farkas nem mehet be. A malacok az egyik házból (és vissza is) úgy igyekeznek eljutni, hogy a farkas ne tudja elkapni őket. A farkas, mikor látja, hogy nem sikerül megfogni őket, csapdákat állít fel és abba kukoricát tesz, hogy odacsalogassa a malackákat. A játék vagy adott ideig tart (5-8 perc), vagy addig, amíg a farkas az összes malackát elfogja. A kerettörténet mesélése közben és a változtatások alatt (csapdák kihelyezése) a gyerekek a egyik (piros) szőnyegen helyezkednek el.
  18. A játék lezárása: Mindenki („utasításra”) a kijelölt szőnyegre megy, majd a foglalkozás rövid megbeszélése után megyünk vissza a csoportba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gyerekek önértékelése. Hogy érezték magukat, mit változtatnának.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több ház, több akadály, kerettörténet megváltoztatása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék kontroll alatt tartása. Folyamatosság, következetesség. A történet és a szabályok megértésének ellenőrzése. A gyerekek jól érezzék magukat. Előkészítés, a gyerekek távozása után elrakodás.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoportnak a fejlesztő foglalkozásokat október eleje óta heti rendszerességgel tartom, a játék a fejlesztő foglalkozás levezető része, minden alkalommal játékok változatait, vagy új játékot játszunk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kuntár Ferenc, (kuntarferenc@gmail.com)