JÁTÉKRA FEL!

Kozma Karolina: Liba. liba……kacsa ( mozgásos szabályjáték)- fogó játék

  1. A játék neve, címe: Liba. liba……kacsa ( mozgásos szabályjáték)- fogó játék
  2. A játék pedagógiai célja: Szabálytudat alakítása;szociális kapcsolatok, kompetenciák fejlesztése (együttműködés,társas kapcsolatok, kudarctűrés); testi képességek fejlesztése (nagymozgások, téri tájékozódás,reagáló gyorsaság, egyensúlyérzék);
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekeket tájékoztatom a lehetséges balesetforrásról (a laminált padló csúszásveszélyes).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A célcsoport meghívása a közös játékra. (másik óvodai csoport gyermekeit invitálom közös játékra) az alkalmat megelőzően több nappal (a titok, az örömteli várakozás motivál).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekekért elmegyek, csak az érdeklődő gyermekeket viszem a játék helyszínére. Köszöntöm őket, hangsúlyozva, hogy milyen öröm számomra, hogy együtt játszhatunk.Utalok a folyamatban lévő Márton napi programokra.Néhány mondatban a házi lúdról szerzett ismereteinket felelevenítjük. Történet: Most egy nagyon furcsa gúnárról mesélek. Gőgös Gúnár a neve. Nagyon szeretett a libákkal tréfálkozni, még akkor is, ha ők épp a lábukat áztatták a tóban. Amíg a libák a lábukat áztatták, ő mögöttük sétált és mondogatta: Liba, liba…., majd valamelyik libát megérintette és hangosan azt mondta: ..kacsa. Na ezt a sértést nem tűrhette az a liba akit megérintett, és jól megkergette Gőgös Gúnárt. A Gúnár pedig szaladt, szaladt, és megpróbálta a liba helyét elfoglalni a tóparton, hogy ő is áztathassa a lábát. Gyertek, alakítsunk egy kört mintha egy kerek tó lenne.(mondókával: Nincs szebb madár… kiválasztjuk a Gőgös Gúnárt). A többiek tegyék hátra a kezüket „püspökfalatot formázva (tenyér összeillesztése a hátuk mögött), ti lesztek a libák. A JÁTÉK BEMUTATÁSA AHOL A GŐGÖS GÚNÁR SZEREPÉT ÉN VÁLLALOM.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekek (libák) körben állnak kezüket a hátuk mögött összeillesztik. Egy gyermek (Gőgös Gúnár) a körön kívül haladva mondogatja: Liba, liba………majd tetszőleges pillanatban megérinti egyik társa kezét, és azt mondja:…kacsa. Ekkor a megérintett gyermek (liba) elkezdi kergetni a körön kívül haladó gyermeket (Gőgös Gúnár), és igyekszik elkapni, mielőtt ő elfoglalja a körben a helyét. Ha elkapta, akkor a játék az eredeti felállással folytatódik. Amennyiben nem sikerül elkapni, akkor ő lesz a körön kívül a Gőgös Gúnár..
  18. A játék lezárása: Estére már nagyon elfáradt Gőgös Gúnár is. Ideje visszatérni a liba ólba, ahol a gazdasszony már finom csalánnal, és kukoricadarával várja őket.Álljunk hát libasorba és énekelve térjünk haza. Dal: Száz liba egy sorba…. A célcsoport visszavezetése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nem kellett visszajelzést kérnem, mert a mesei lezárás után már sajnálkoztak, hogy vége van a játéknak, és kérdezték, mikor lesz a következő alkalom (az óvónénikkel megegyeztünk, heti egy alkalomban). Megköszöntem, hogy ilyen jó hangulatban együtt játszottak velem, ők pedig hangos tapssal jutalmaztak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztés: A libák elalszanak, szárnyukkal eltakarják a szemüket, de a huncut Gúnár akkor is tréfálkozik velük. A körben álló gyermekek eltakarják a szemüket (alszanak) mindaddig, amíg meg nem érinti a vállukat a körön kívül járó, vagy meg nem hallják a KACSA szót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szereplési vágy kielégítése( mindenki sorra kerüljön) Szükség esetén sugalmazással segítem a kiválasztást.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kozma Karolina