JÁTÉKRA FEL!

Berkesné Virág Judit: Csapd le gyorsan!

  1. A játék neve, címe: Csapd le gyorsan!
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció és figyelemfejlesztés, tanult dolgok gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Alapvonal helyes kijelölése, megfelelő távolságra álljanak a gyerekek, elmondom nekik, hogy vigyázzanak egymásra, mikor csapnak és ne csapjanak erőset.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 2 startvonaljelző madzag/csík/(jelen esetben számegyenes), szókártyák, ha verseny: papír és ceruza az eredmények lejegyzéséhez vagy tábla és kréta
  12. Technikai igény: jó megvilágítás, ha nincs természetes fény
  13. Az előkészítés feladatai: Szókártyák elkészítése, startvonalnak alkalmas dolog beszerzése, szellőztetés, ha beltéren játsszuk és a gyerekek előkészülete: inni, mosdóba menni, cipőt jól bekötni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kártyák közös elkészítése, helyszín felépítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Nekeresdországban a SeholTV2 vetélkedőt hirdet, keresik a leggyorsabb Csapd le! -játékost. Jó lenne neveznünk, mert tudom, hogy sok ügyes, gyors gyerek van köztünk, gyakoroljuk a játékot!
  17. A játék menete, játékszabályok: Lerakjuk a szókártyákat a földre egy vonalba, ezektől egyenlő távolságra lerakjuk a startvonalakat, két csapatot alakítunk. Ismertetem a szabályokat, balesetvédelmi dolgokat. A csapatok felállnak a startvonalra hátratett kézzel. Mindenkinek mondok egy számot, amit meg kell jegyeznie. Mondok egy dolgot, ami az egyik kártyára utal (pl. igeragozás esetén a főnévi igenevet), majd mondok két számot. Tapsolok egyet és a két gyermek igyekszik rácsapni a kártyára. Visszaállnak, majd újra indul a feladat. Verseny esetén a csapatkapitányok felírják a szerzett pontokat. Ha másik gyerek csap, mint akié a szám, nem ér. Aki direkt erőset csap a másik kezére, aki megelőzte, kiesik, és bármely egyéb agresszív cselekedet esetén is.
  18. A játék lezárása: Megkérem őket, hogy segítsenek összeszedni a feladathoz használt tárgyakat és álljanak be egy körbe. Elmondom először a keretmese befejezését, hogy most már elküldhetjük a nevezésünket Nekeresdországba a vetélkedőre egy láthatatlan papíron, széllelbélelt borítékban szellempostával.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki hogyan érzi, hogy sikerült neki ez a játék, megdicsérjük azokat, akik tényleg odatették magukat, a kedvetleneket meg biztatjuk, hogy legközelebb az ő kedvenc játékukat játsszuk. Megbeszéljük, hogy gyakorolni kell-e még az adott tananyagot, amit a kártyákra írtunk. Ha versenyre játszottunk, akkor gratulálnak egymásnak és megbeszéljük a visszavágó időpontját.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: variációk: Kártyapárokat lecsapni (pl. kép+jelentés, vagy mateknál összeadás és összeg), kétsoros játék: egymás mögött állnak a gyerekek, ha az elöl álló volt a gyorsabb, helyet cserélnek (sok gyerek esetén pl.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni mindig, hogy ki ér előbb hozzá a kártyához, hogy a legigazságosabban lehessen a nyertest megnevezni verseny esetén.Megigazítani az esetleg elcsúszott rajtvonalakat és kártyákat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mindenképp kell visszavágót ígérni következő alkalomra ugyanezzel a csapatfelosztással, ha versenyre ment és a gyerekek igénylik.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Berkesné Virág Judit,