JÁTÉKRA FEL!

Székely Zsuzsanna: Ki vagyok én?

  1. A játék neve, címe: Ki vagyok én?
  2. A játék pedagógiai célja: kommunikációs készség fejlesztése, meglévő tudás átismétlése, a tanulók szellemi-fizikai átmozgatása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: hívjuk fel a játékosok figyelmét, hogy játék közben ügyeljenek maguk és társaik testi és lelki épségére
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papírlap, toll, rögzítőeszköz (pl. ruhacsipesz, biztostű, gemkapocs, ragasztószalag)
  12. Technikai igény: a játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: – A játékosok által feltehetőleg ismert híres embereket (történelmi személyek, filmszereplők, mesehősök, sportolók, énekesek stb…) gyűjtünk össze. – A neveket kártyákra írjuk. Annyi kártyát készítünk, hogy minden játékosnak jusson. -Tanterem esetén a terem átrendezése, hogy a játékosok szabadon tudjanak mozogni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a résztvevők segíthetnek a helyszín átrendezésében, valamint a névkártyák elkészítésében és/vagy kiosztásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanóra elején feltettem a tanulóknak a kérdést, hogy van-e kedvük a mai órán játszani. Miután igennel válaszoltak , felvezettem a játékot, majd ismertettem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok húznak egy-egy kártyát a híres emberek neveivel majd felrakják valamelyik társuk hátára (esetleg homlokára), úgy, hogy az ne lássa, milyen név van a kártyán. A rögzítéshez ruhacsipeszt használtam. A játékosok szabadon mozognak a teremben és eldöntendő kérdéseket tesznek fel társaiknak (személyenként egyet, majd tovább mennek, hogy mindenki mindenkivel szóba elegyedjen) a hátukra tűzött személlyel kapcsolatban. Cél, hogy kitalálják, milyen név áll a cédulájukon. Ha a tanulók úgy gondolják, hogy tudják, ki az a személy, akinek a neve a hátukon levő cédulán szerepel, rákérdezhetnek. Aki kitalálta a feladványt, az leveszi a névkártyát vagy a mellkasára tűzi, de továbbra is részt vesz a játékban, hogy segítse a többieket.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor minden játékos kitalálta, hogy mi áll a kártyáján. Limitálhatjuk is a játékidőt, és aki adott idő alatt nem találta ki a feladványt, megnézheti a hátán lévő cédulát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsértem, megköszöntem nekik a részvételt, majd megkérdeztem hogyan érezték magukat. (Aki kitalálta a feladványt, az nyomdát kapott, amit beleszámítok az órai munkába)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1) Híres emberek nevei helyett játszhatjuk a tananyaghoz kapcsolodó egyéb szavakkal is. (pl. nyelvórán: foglalkozások / sportok / ételek / tárgyak / fogalmak, matematika: testek, síkidomok nevei, számok; magyar: melléknevek, tulajdonnevek stb ) 2) Híres párok neveit is felírhatjuk kártyákra, pl. Rómeó és Júlia, vagy történelmi események és évszámok, igék és vonzataik stb … Ebben az esetben párjukat kell megkeresniük a játékosoknak, így csak páros számú játékosok esetén alkalmazható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető folyamatosan figyel a játékosok fizikai és lelki biztonságára, miközben be is kapcsolódhat a játékba, így aktív részesévé válik a játéknak.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot első alkalommal vezettem le és német nyelven játszottuk diákjaimmal. Az első kört híres emberekkel, majd az elözőleg tanult témakör (környezetvédelem) fogalmaival játszottuk. A játék jó hangulatban telt, a diákok a játék során jól érezték magukat, motiváltak voltak és kérték, hogy ismételjük meg máskor is a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Székely Zsuzsanna