JÁTÉKRA FEL!

Riglerné Styevola Aranka: Kié ez a toll?

  1. A játék neve, címe: Kié ez a toll?
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmének és memóriájának fejlesztése. A nevek és a hozzá kapcsolódó arcok memorizálása. Kapcsolatteremtés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A toll/ceruza átadásakor figyeljenek oda, hogy ne ejtsék le és átadáskor ne szúrják meg vele a másik tenyerét. HA elfelejtetted azt a nevet, amit hallott, akkor sincs semmi baj, találj ki ügyesen valami megoldást.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Minden tanulónál legyen egy saját ceruza vagy toll, ami különbözik a többiekétől.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezni a helyszínt, hogy legyen elég tér a mozgásra, ne legyen se szék, se pad, ami akadályozza a szabad mozgást, és legyen elég hely arra, hogy a játék végén körbeálljanak a résztvevők. Tartalék tollak és ceruzák biztosítása, ha valakinek nem lenne a társaitól különböző ceruzája vagy tolla.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Figyelmeztetni a résztvevőket arra, hogy hozzanak magukkal saját tollat, vagy ceruzát és győződjenek meg róla, hogy másnak nincs-e ugyan olyan.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki válasszon magának egy tollat a tolltartójából, olyat amilyen nincs másnak. Valamiben különbözzenek. mindenki fogja ezt a tollat a kezébe és jegyezze meg, hogy melyik volt az övé. Majd mindenki menjen oda valakihez, és mondja neki: Ez a toll a Gergőé. (Mindenki a saját nevét mondja), majd várja meg, míg a másik játékos is elmondja ugyan ezt a saját tolláról. Ezt követően cseréljenek tollat. Jegyezzék meg, hogy az a toll, ami most a kezükben van az kié, kinek a neve tartozik hozzá. Most keressenek egy másik párt és adják át egymásnak a kezükben lévő tollat, de most már azt a nevet társítva hozzá, amit hallottak akkor, amikor átvették ezt a tollat. És így tovább néhány percen keresztül cserélgessék a tollakat, ügyelve arra, hogy kinek a neve tartozott az adott tollhoz.
  18. A játék lezárása: A résztvevők körbe állnak és az egyik játékos elmondja, hogy kinek a tolla van a kezében, majd ha helyesen mondta, átadhatja neki. Ha nem annyira ismerik még egymást, akkor ennek azért van jelentősége, mert nevet kapcsolnak az archoz. Akinek a neve elhangzott, az folytatja és mondja, hogy az ő kezében kinek a tolla van, és így tovább. Majd azok a tollak is gazdára találnak a végén, amihez nem jó nevet jegyeztek meg.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a játékosokat, hogy igyekeztek megjegyezni, hogy melyik tollhoz melyik név tartozik, majd a tollak átadásakor a nevet tudták kapcsolni az archoz.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játékot úgy, hogy nemcsak tollak, hanem ceruzák is szerepeljenek a játékban, és akkor a szöveg, amit mondani kell: Ez a ceruza a ……. Még tovább nehezíthetjük, hogy nem egymás után hangoznak el a mondatok a tollak átadásakor, hanem egyszerre mondja a két ember, hogy: Ez a toll a …
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játékot először csak négy emberrel bemutatni, hogy érthető legyen, hogy mit kell mondani és hogyan a toll átadásakor.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szeretik ezt a játékot, és jól lehet tovább fejleszteni. Nagyon jól megoldják a gyerekek, ha elfelejtik, annak a nevét, akihez a toll tartozik, egyszerűen azt mondták, Ez a toll a nem tudom kié, és így adták tovább.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Riglerné Styevola Aranka, (riglerari@gmail.com)