JÁTÉKRA FEL!

Cseresznyés Hajnalka: Kézreírás

  1. A játék neve, címe: Kézreírás
  2. A játék pedagógiai célja: Figyeljenek jobban egymásra a gyerekek, fedezzék fel társaik reakcióit, minél jobban, mélyebben ismerjék meg egymást.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázni kell az olló használatával! Nem szabad egymásra megjegyzéseket tenni!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: színes papír, olló, filctoll
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: olló, papír, filctollak előkészítése, kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kioszthatják a kellékeket
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a játékosokat, hogy rajzolják körbe a tenyerüket, majd vágják ki a formát. Mindenki tegyen rá egy jelet, amiről később tudni fogja, melyik az övé. Aki kész, leteszi a papírkezet a tanári asztalra. Jól összekeverem őket és letakarom egy kendővel.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki húz a leterített kezek közül egyet. Ha valaki véletlenül a sajátját húzza, akkor visszateszi és újat húz. A kihúzott papírkézre mindnyájan írnak egy üzenetet vagy jó kívánságot, amit a kéz tulajdonosának küldenek. Aki elkészült, visszateszi a kezet a kendő alá. Ha az összes kéz visszakerült a terítő alá, mindenki megkeresi a sajátját, és megpróbálja kitalálni, hogy ki üzent neki, és megkérdezem azt is, miből jött rá, hogy ki üzent neki. Mondja el azt is, milyennek látja azt a kezet, amelyre ő helyezte el az üzenetét. Ezekben a beszélgetésekben nem szerepelhet szó szerint az üzenet, hogy nehezebb legyen kitalálni, ki üzent. A cél az, hogy címzett és feladó megtalálja egymást.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki megtalálta, ki üzent neki, egy papírkézfogással véget ér a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a kedves üzenetekért és a részvételért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet úgy is, hogy a kihúzott kézen rajta van a név, és a tulajdonosnak a jó tulajdonságait gyűjtik össze. De akár karácsonyi vagy születésnapi jó kívánságokat is lehet a kezekre íratni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Cseresznyés Hajnalka