JÁTÉKRA FEL!

Scheer Bernadett: Ritmusosan erre-arra…

  1. A játék neve, címe: Ritmusosan erre-arra…
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport koncetrálóképességének és együttműködésének elősegítése, vonásirányok, alapritmusok gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Esetleg székek
  12. Technikai igény: Résztvevők készek legyenek egymáshoz érni
  13. Az előkészítés feladatai: Székek körberakása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki a saját székét rakja a körbe
  16. A játék megnyitása, nyitánya: kört alakítunk
  17. A játék menete, játékszabályok: leülünk egy körbe, kezek a két szomszéd combján nyugszanak (így keresztben lesznek). Vezényszavakra kell a kezünk jel a másik combját megszorítani. LE vezényszó jobbra indít a körben, FEL vezényszó balra indít, TÁ egy szorítás, TI-TI két szorítás. Ha biztosak vagyunk benne, hogy a combracsapás nem lesz túl erős, szorítás helyett az is alkalmazható (ritmustapsot jobban imitálja). Aki elhibázza, kiesik, de körön kívülről verbálisan zavarhatja a még játékban lévőket. (Ez már a nehezítés is lehet) Az nyer, aki a végére marad.
  18. A játék lezárása: mindenki visszamegy a körbe, és közösen tapsolt vagy dombon ütögetett ritmusjátékkal vezetjük le a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dícséret, a nyertes vezetheti a levezető ritmusjátékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a kívülről zavarás már egy nehezítő tényező lehet, illetve az egyik körből kikerülve újabb kör alakításával párhuzamosan játszó csoportokat lehet alakítani, a vezényszavak mindkét csoportra vonatkoztatva. A kieső mindig újabb csoportot hozhatnak létre, míg el nem fogynak a játékosok.
  21. A játékvezető speciális feladatai: a vezényszavak tudatos és koncentrált használata, egyre gyorsuló váltások
  22. Egyéb/megjegyzés: zeneiskolai vonós növendékeknek vagy a le-föl vezényszavakat jobbra-balra irányokkal helyettesítve énekórákon való felhasználásra ajánlom
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Scheer Bernadett