JÁTÉKRA FEL!

Molnár Sándorné: Vonatozás

  1. A játék neve, címe: Vonatozás
  2. A játék pedagógiai célja: Tempóérzékelés fejlődik a vers lüktetésének változásával és a gyermek csoport együttes gyorsító, lassító mozgásának szinkronizálásával.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyeljenek az egymás közötti megfelelő távolságra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a megfelelő hely kialakítása (elpakolás a csoportszoba szőnyegéről.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a gyermekekkel a játékok elpakolása a szőnyegen, szellőztetés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szétszórt alakzatban, egy általam választott mondókával kiválasztom a masinisztát, majd elmondom a játékszabályt
  17. A játék menete, játékszabályok: A kiválasztott masiniszta mögé felsorakoznak vállfogással a gyerekek. Weöres Sándor: Vonat c. versére indul a játék. „S, sz” lábroggyantással kifújják a levegőt, és lassú tempóban elindul a vonat. Ahogy gyorsul a vers, úgy gyorsulnak a gyerekek, majd megáll a vonat fütyülve.
  18. A játék lezárása: a gyerekek megállva utánozzák a vonatfüttyöt, majd a masiniszta a sor végére áll és a következő gyermek vezeti a sort.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret csoportosan és egyénileg is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több kisebb létszámú vonat indul vigyázzva, hogy ne ütközzenek össze.
  21. A játékvezető speciális feladatai: koordinálni játék alatt a gyermek csoportot (torlódás, leszakadás).
  22. Egyéb/megjegyzés: a játékot korábban én vezettem, és nem cserélődött le a masiniszta.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Sándorné