JÁTÉKRA FEL!

Pulai Lászlóné: Egérfogó

  1. A játék neve, címe: Egérfogó
  2. A játék pedagógiai célja: a figyelem fejlesztése, óvatosság a társainkkal szemben, együttműködés fejlesztése a csapatmunka által
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játék futva nem alkalmazható, mert úgy nagyobb az összeütközés veszélye
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: zenelejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: szóbeli magyarázat a játék előtt
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: pár fővel előre bemutatni a játék lényegét
  16. A játék megnyitása, nyitánya: zene elindítása
  17. A játék menete, játékszabályok: Szereplők: Óvodásoknál: egy macska, a többiek egerek. Az egerek sajtlakoma után bulit tartanak. Táncolnak! A macska ezt nem nézi jó szemmel, véget akar vetni az egér-bálnak. Amikor egy egeret megfog, az az egér lesz a továbbiakban a macska. Ha az egerek párba rendeződnek, és egymást megérintik, a macska nem tudja megfogni az egeret. A játék addig folytatódik, amíg a macska el nem kap egy egeret.
  18. A játék lezárása: a lehető legtöbben váljanak macskává. Ha ez megtörténik, vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: szóbeli dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisiskolásoknál: akit három alkalommal elkapnak és macska lesz, büntetést kap. Táncos feladatot kell bemutatnia. Felső tagozatosoknál: a büntetés, hogy ½ perces tánc-improvizációt kell bemutatniuk
  21. A játékvezető speciális feladatai: felügyelni, hogy a mozgásból ne váljon futkározás a játék során.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pulai Lászlóné