JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Szabó Tímea Mária: Egyet jobbra, egyet balra

  1. A játék neve, címe: Egyet jobbra, egyet balra
  2. A játék pedagógiai célja: A figyelem megosztása, élénkítés, koncentrálás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A dobókocka gurulását kiszámíthatóvá kell tenni. Hasznos a gurítás bemutatása: egyik kéz gurítja, a másik határfalat állító tenyér felé a kockát.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Annyi dobókocka, ahányan játszanak.
  12. Technikai igény: Kartávolságnál kisebb elhelyezkedés az asztal körül ülve, vagy állva. A nem sima terepen a kocka nehezen gurul.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékosok létszámának kényelmes elhelyezése az asztal körül.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Valószínűségi játékok matematika órán dobókockával: – Ki tud egyest gurítani? …hármast?…hatost? – Adott számú dobásból mennyi az összes dobott érték? – Mekkora az esélye annak, hogy egy /két / három kockával pl. hatost dodjunk? … egyforma kockaállást? – Játék: Adott idő (pl. egy perc alatt) ki gurít a legmagasabb pontszámút?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék felvezetése szólhat a kiesésről, ami új feladathoz irányítja a kiesettet, de a szerencséről a győztesről is, aki lehet az első kieső. Elmondom a játék szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok elhelyezkednek az asztal körül. Mindenki kap egy dobókockát. A játék célja, hogy hatos dobással megszabaduljunk a saját kockánktól/ kockáinktól. A játék menete az, hogy folyamatosan gurítva hatost dobjunk, mert ekkor átadhatjuk a kockát a tőlünk jobbra ülő társunknak. Azonban mi is kaphatunk egyet balról, amivel újra gurítani kell a hatosért. Ha nem sikerül hatost dobnunk a sajátunkkal, sőt még a bal szomszéd is ad egyet, akkor kettővel kell folytatni a játékot. Amelyikkel sikerül a hatos, azt továbbadhatjuk a jobbra ülőnek. Előfordulhat azonban, hogy egy harmadik kocka is érkezik a kettő mellé hozzánk. Ez a kiesést jelenti, de egy utolsó, mindhármat gurító dobással sikerülhet valamelyikkel hatos, ami attól a kockától megszabadítana bennünk. Ha nem sikerül az utolsó gurítás, akkor kiestünk, de a nálunk lévő kockákat szét kell osztani: egyet a bal szomszédnak, egyet a jobb szomszédnak, egyet pedig magunkkal viszünk eltávolodva a körtől. Véletlen kockatorlódás esetén négy kocka is kerülhet hozzánk, akkor néggyel gurítunk egyszerre. Ha van köztük hatos egyet továbbadunk a szokott irányba jobbra, és gurítjuk az utolsó lehetőséget a hárommal.
  18. A játék lezárása: A játék az utolsó bent maradó játékosig játszható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tetszett-e a játék? Számolhatjuk a látható kieséseket/győzelmeket. Kinek sikerült hamar/ későn hatost dobnia? Volt-e üresjáratod, amikor nem volt nálad kocka? Hányszor kellett hárommal gurítanod? Jött-e össze négy egyszerre? Mikor volt számodra legizgalmasabb a játék?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki a háromkockás helyzetből eggyel kiszáll, nem vesztes, hanem győztes is lehet. A játék itt véget is érhet, vagy előre meghatározott számú győztesig tart (pl. az első öt játékos győz).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az elguruló kocka esetére tartalékkockát tart magánál/ készít a kezébe.
  22. Egyéb/megjegyzés: A -Beküldöm!- zárásra kattintáskor a következő szöveget jelentette meg a rendszer: A foglalkozásról készült fotó/videó" mezőnél A foglalkozásról készült fotó/videó mezőhöz csak honlapcímet lehet beírni! Mindenképpen http: -vel, https:-el vagy www.-vel kell kezdődnie! Ezért nem tudott menteni most sem, az előző próbálkozásomnál sem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Szabó Tímea Mária