JÁTÉKRA FEL!

Racs Anita: Középkor

  1. A játék neve, címe: Középkor
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés az osztály többi tanulójával. Türelem a másikkal szemben. Számolási készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A folyosón a szekrények ajtajának bezárása. Csúszásveszélyre való figyelmeztetés.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szükséges eszközök: szivacslabdák több mennyiségben, 2db ugrókötél, 2db focimez.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Csapatok kialakítása, a határvonal kijelölése. A szertárból a szivacslabdák és focimezek kihozása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szertár kinyitása, a szivacslabdák megkeresése. Az ugrókötél, mint határvonal lefektetése a padlóra. Focimezek kiválasztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közös gimnasztika a gyerekekkel. Királyok kiválasztása (ők a csapatkapitányok). A királyokat a játékvezető választja ki azok közül a tanulók közül, akik aznap ügyesen, szépen dolgoztak a tanítási órákon. A csapatát mindkét király maga választhatja ki. A csapat tagjai a lovagok. A királyok narancssárga focimezt kapnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat a kijelölt térfeleken helyezkednek el. A határvonalat egyik fél játékosa sem lépheti át. A játékvezető a folyosó szélén állva egy nagyobb dobozból a szivacslabdákat kiszórja. Nem szükséges a labdákat minél messzebb eldobni. A lényeg, hogy a másik fél területén legyenek. A játék kezdetét és végét sípszó jelzi. Az a csapat győz, akiknél kevesebb labda maradt.
  18. A játék lezárása: A játék végét sípszó jelzi. A csapatok tagjai összegyűjtik a térfelükön maradt labdákat, amelyeket közösen megszámolnak a játékvezetővel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret és piros pontokkal való jutalmazás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játékidő rövidítése. Kisebb térfél kialakítása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A célhoz közelebb érnek ha a minél több labdát igyekeznek átdobni a másik térfelére. Ehhez nem feltétlenül szükséges messzire dobni a labdát. A csapaton belül ne vesszenek össze, hogy kidobja át hiszen ha a csapat győz, akkor mindketten jutalomban részesülnek.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Racs Anita, (racsanita1988@gmail.com)