JÁTÉKRA FEL!

Fodróczy-Ávár Andrea

„A mai nap ellátogatunk a tündérek birodalmába, azonban a tündérek erejét el szeretné venni a boszorkány. A tündérek, ha megfelelően összefognak, túl járhatnak a gonosz boszorka eszén. Üljetek le egy körben, ti lesztek a tündérek, mindenkinek osztani fogok egy kártyalapot, aki kihúzza a piros kártyát, ő lesz a boszorkány. Figyelem, a boszorkánynak tilos elmondania, hogy ő a boszorkány. Mindenki úgy próbáljon elhelyezkedni, hogy mindenkinek jól a szemébe tudjon nézni. A boszorkány feladata az lesz, hogy rákacsintson a tündérekre úgy, hogy csak az a tündére vegy észre, hogy mit csinált, akire rákacsintott. Az a tündér, akire a boszorkány rákacsint, elveszti a tündér erejét és kiesik a játékból. A tündérek közül, aki észreveszi, hogy ki a boszorkány, akkor azt a varázspálcájának a megsuhintásával jeleznie kell, de nem árulhatja el, hogy kire gondol. Amikor már három tündér suhintja meg a varázspálcáját, akkor közösen a pálcájukkal a boszorkányra kell mutatniuk, így meg tudják fékezni a gonosz boszorkányt. Azonban, ha nem ugyanarra a boszorkányra mutatnak rá, akkor mindhárman elvesztik a varázserejüket és kiesnek a játékból. Ha mindhárman ugyanarra a tündérre mutatnak rá, de nem ő volt a boszorkány, akkor is elveszti a varázserejét a tündér, tehát kiesik a játékból. Amikor a boszorkánnyal együtt márcsak két tündér marad benn a játékban, akkor a boszorkány nyer, hiszen már nem lesz három tündér, aki meggátolná a boszorkány erejét. Ha pedig a tündérek összedolgoznak és kitalálják a boszorkányt, akkor megmarad a varázserejük.”

Fodróczy-Ávár Andrea
Célcsoport: 5-9 év