JÁTÉKRA FEL!

Hompasz Melinda: Felvételi a hercegnőképzőbe/lovagképzőbe

  1. A játék neve, címe: Felvételi a hercegnőképzőbe/lovagképzőbe
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlessze a finom mozgást, a szemkoordinációt, gyorsaságot, ügyességet.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Benti játék esetén a kör kialakításához a bútorok elmozdítása szükséges. Illetve a kör mögötti kb. 1 méteren belül se legyen semmilyen mozgást akadályozó, balesetet okozó bútordarab.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Puha szivacslabdák. Csengettyű, mely a játék lezárását jelzi.
  12. Technikai igény: Elegendő hely szükséges a kör kialakításához, illetve a játékból kiesettek hátralépéséhez, hogy ne zavarják a játékban maradtakat.
  13. Az előkészítés feladatai: Benti játék esetén a bútorok elmozdítása szükséges a megfelelő hely kialakításához. Játékhoz szükséges labdák előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel óvodás korú gyerekekről van szó, a játék szó elegendő hívószónak bizonyul. Kíváncsiak, érdeklődők, nyitottak az újdonságra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék résztvevői felvételre jelentkeztek, lányok esetében a hercegnőképzőbe, fiúk esetében a lovagképzőbe. Ahhoz, hogy felvételt nyerjenek, részt kell venniük egy ügyességi versenyen. Kristálygolyókat (a játékban szivacslabdák) kell egymásnak tovább adni minél gyorsabban, elkerülve azt, hogy egyszerre két kristálygolyó kerüljön a kezükbe, mert akkor sajnos nem kerülnek be a hercegnő-/lovagképző iskolába.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe állnak a játékosok, egymástól olyan távolságra, hogy körbe tudják adogatni egymásnak a labdát. Mögöttük is kell annyi helyet biztosítani, hogy a játékból kiesettek hátra tudjanak lépni anélkül, hogy a még bent maradtakat zavarnák. Először próbaképpen csak egy labdát adogatnak körbe, hogy ráhangolódjanak a játékra. Majd további labdákat is bevonok a játékba. A játékszabályok a következők: – továbbítani kell a labdákat minél gyorsabban, nem szabad hagyni, hogy két labda is feltorlódjon valakinél – oda kell figyelni mind a labdaátvételre, mind a labdaátadásra – ha valakinél feltorlódik két labda, stop szóval megállítja a játékot, mivel kiesett a játékból, kiáll a körből, a játékvezető újra indítja a labdákat egymás után.
  18. A játék lezárása: 5 perc elteltével megszólal a csengettyű, mely a játék végét jelzi. Mindazok a játékosok, akik az eredeti körben maradtak, felvételt nyertek a hercegnő-/lovagképző iskolába.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a játékban maradtak száma megmutatja, mennyire volt nehéz/könnyű a feladat. Ennek ismeretében lehet könnyíteni vagy adott esetben nehezíteni a feladatot. A résztvevők visszajelzéseiből derül ki, mennyire élvezték a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több különböző feladatból álló feladatsort adni a játékosoknak. A kerettörténet ugyanaz, de több feladatban is jónak kell lennie annak, aki felvételt szeretne nyerni a hercegnő-/lovagképző iskolába.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel óvodás korú játékosokról van szó, részletesen, pontosan el kell magyarázni a szabályokat. Esetleg vissza is lehet kérdezni tőlük, ezzel ellenőrizve, hogy tényleg megértették azokat. Próbajátékra is szükség lehet, hogy ráhangolódjanak és ne essenek ki azonnal a játékból, hiszen az a célunk, hogy élvezzék a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékos foglalkozásról készült fotókat a megadott email címre küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hompasz Melinda