JÁTÉKRA FEL!

Kasza Ágnes

„Kővé válsz? Phorküsz és Kétó három leánya, Eurüalé, Sztheinó és Medusza a mitológia szerint eredetileg gyönyörűek voltak, azonban megsértették Athénét, aki rút lényekké (gorgók) változtatta őket. Hajuk helyét kígyók tekeregtek, a nyelvük is egy kígyóéra emlékeztetett, testüket pikkely fedte, és aki rájuk nézett, azonnal kővé dermedt. Sokan szerették volna legyőzni őket, hogy csodás képességeiket megszerezzék. Képzeletben az ő szigetükre utazunk. A helyetekről lassan induljatok el a terem hátsó részén körben elhelyezett babzsákokhoz! Válassz egyet! Fordítsd meg, hogy csak te lásd az alját! Ha egy kígyó van rajta, akkor most te leszel Medusza, s aki a szemedbe néz, azt egy kacsintással kővé tudod változtatni! Ha a babzsákon nincs semmi, akkor te egy szerencsét próbáló kalandor vagy. Óvatos légy! Mivel senki sem tudta elmondani, hogy néz ki a rém, mert aki látta az kővé vált, ezért senki sem tudja, hogy pontosan milyen is. Te felismered-e? Ha igen, akkor a babzsákod ejtsd a földre! A 3. ejtés után egyszerre mutassatok rá a gyanús alakra! Ha nem ugyanarra mutattok rá, akkor mindhárman kiestek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutattok, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattatok, akkor is, ha nem ő Medusza. Ha már csak négyen vannak a szigeten, akkor Medusza nyert. Ha pedig lefüleltétek, akkor ti győztetek.”

Kasza Ágnes
Célcsoport: 10-14 év