JÁTÉKRA FEL!

Molnárné Posta Júlia: Kiseprűzve

  1. A játék neve, címe: Kiseprűzve
  2. A játék pedagógiai célja: Csoportösszetartás, figyelem és koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő kör alakú hely az összes résztvevő számára akadályok nélkül.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Seprű,
  12. Technikai igény: Zenelejátszó
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Majdnem mindig örülnek a gyerekek annak, ha kicsit másképpen mozoghatnak, felállhatnak, így ez általában elegendő motiváció.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kicsit meg kell mozgatnunk a gyerekeket valamilyen egyszerű mozgásformával: nyújtózkodás, sóhajtás, bármi, ami kicsit lazít.
  17. A játék menete, játékszabályok: Helyszín és időpont: Gulner Gyula Általános Iskola diákönkormányzat napja, 1. foglalkozás aznap Téma: Az agresszió megelőzése és kezelése Feladat: csoportkohéziót, egymásra figyelést, empátiát fejlesztő; feszültséget levezető játékok tanítása a nap folyamán. Ennek a játéknak a célja itt: tanulók motiválása a játéktanulásra Baleseti kockázat: alacsony, figyelni kell a játéktér kialakításánál arra, hogy minden játékosnak legyen elegendő saját helye. Játéktér kialakítása: Nagyjából könyöktávolságra álljanak egymástól, de ne messzebb, mert akkor nem tudják átadni a seprűt. Célcsoport: 1. osztály (ennél a játéknál) Létszám: 20 fő plusz egy osztályfőnök Eszközigény: seprű (lehet más tárgy is, pl. nagymozgásfejlesztéshez labda adogatása célszerűbb) Időigény: 10-20 perc Helyszín: bent is kint is játszható, lényeg az elegendő, egy főre legalább A3 lapnyi hely Játék leírása: A játék alapját az osztályfőnök mutatta be. Zenére körbe adogatnak a gyerekek egy seprűt, és amikor megállt a zene, akinek éppen a kezében van a seprű, az kiesik a játékból, hátrébb áll vagy leül. Jól látszik a képeken, hogy a kieső játékosnak alig volt helye a teremben a padok miatt.
  18. A játék lezárása: Padok visszarendezése, rendrakás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés: Értékeltem a mozgalmasságot, ügyességet, fürgeséget, a zenelejátszó kezelését. Jutalmazás: mindenki kapott egy pacsit tőlem, ezt egyszerűen körben állva meg lehet oldani. Feldolgozás: Milyen érzés volt "kiesni"? Ki nem esett ki egyszer sem? Hogyan érezted magad, amikor….? Mit tettél, amikor…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Változtatás: A kieső játékos leguggol, és ha a seprű megint hozzá kerül, átveheti, továbbadhatja, felállhat, újra játszhat. Jó ez azért is, mert a kieső gyermeknek ugyanúgy játékban kell maradnia, és nem „unatkozik”, amíg a többiek játszanak. Plusz előny: nem kell a kiesőkre külön figyelni. Másik változtatás javaslat: a kieső indítja el a következő körre a zenét. Előnye: a kieső tanuló nem éli meg negatívumként, hogy kiesett, és így több gyermek próbálhatja ki a zene indítását, fontosnak érezheti magát a helyzetben.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon fontos elegendő hely biztosítása, és erre a játék közben is figyelni kell. Ugyanakkor a zenelejátszó kezelésével foglalkozó tanulót segíteni kell, hiszen nem feltétlenül ismeri az eszközt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Képeket nem tölthetek fel, a játékosok szülei és a gyerekek sem hatalmaztak fel rá. Pluszként küldök ainfo@jatekrafel.hu címre egy Játékgyűjtemény variációt, kérlek, olvasd el azt is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnárné Posta Júlia