JÁTÉKRA FEL!

Nátránné Kovács Éva: Szorozz és nyerj! Álmodj szépeket!

  1. A játék neve, címe: Szorozz és nyerj! Álmodj szépeket!
  2. A játék pedagógiai célja: a meglévő tudás ismétlése együttműködés, egymás elfogadására nevelés szórakozás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Amikor a tollat kiveszik egymás kezéből azt óvatosan tegyék, legyenek becsületesek ha a játékokban vesztésre állnak
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papírlapok, toll, dobókocka, mosolygó arcos nyakláncok amiknek a hátulján alvó arcok vannak, kivéve kettőnek aminek varázspálca van a hátulján, székek, asztalok
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ki kellett vágnom a mosolygó arcos kártyákat és madzagra felfűzni, hogy nyakláncként látszódjanak a gyerekeken, gyerekekkel elhúztuk a padokat és székeket tettünk az asztalok köré
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A következőkkel indítottam az 1. játékot: Ma aki jól tudja a szorzótáblákat és gyors, és még szerencséje is lesz az a győztes! A 2. játékot e szavakkal indítottam: Most pedig ellátogatunk az Üveghegyen túlra, ahol egy ravasz varázsló lakik. Akire rákacsint azt álomba ringatja varázspálcájával. Nézzük sikerül-e Neki!
  17. A játék menete, játékszabályok: 1.játék: Mindenki kap egy lapot, asztal közepén egy db toll. /A 20 gyerek két csoportban 10-10 fővel játszotta a játékot./ Aki 6-ost dob az elkezdi felírni a 2-es 4-es 8-as szorzótábla számait. A dobókocka közben körbe megy és ha valaki megint 6-ost dob, kiveszi társa kezéből a tollat és ő írja a számokat. Az a győztes aki le tudja írni a fennt felsorolt szorzótábla tagjait. A győzteseknek szerepe van a következő játékban, hiszen ők lesznek a varázslók Nekik osztom azt a nyakláncot, aminek a hátulján varázspálca lesz. 2. játék: Mindenkinek osztottam egy mosolygó arcos nyakláncot melyet a gyerekek a nyakukba akasztottak. Arra ügyelniük kellett, hogy véletlenül se lássák meg egymás nyakláncainak hátulját amikor a nyakukba tették. Annak osztottam a hátulján varázspálcásat aki az előző játékot megnyerte. A szabályok: Van köztetek egy varázsló, akire rákacsint az fordítsa meg a nyakában lévő nyakláncot az alvó felére mert a varázslónak sikerült Őt álomba ringatnia. Ha valaki gyanakszik, hogy ki a varázsló jelezze: Gyanakszom! Ha már hárman gyanakodtok el kell mondanotok ki a varázsló. Ha mind a hárman ugyanazt a nevet mondjátok a varázsló hatalma megszűnt, a többiek győztek. Ha rosszul tippeltek akkor a varázsló tovább varázsolhat, ti pedig álomba szenderültök meg kell fordítani a nyakláncotok. /Ezt a játékot is 2 csoportban 10-10 fővel játszottuk./
  18. A játék lezárása: A játékot akkor fejeztük be amikor már láttam a gyerekeken, hogy jobban mozgolódnak kevésbé koncentrálnak kezdenek hangosabbak lenni. A következőket mondtam: A varázslók most már sokat pihentettek Benneteket, és Ti is biztos elfáradtatok a lefülelésükben, ezért pakoljunk és menjünk egyet az udvarra!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megkérdeztem ki érezte magát jól ebben a játékban? Mindenki feltette a kezét és azóta is elkérik a kellékeket és játsszák mindkettőt. Azt kérdeztem meg mire kell még jobban ügyelniük? A varázslós játéknál azt a választ adták, hogy akire a varázsló rákacsint, az ne azt mondja hogy gyanakszom, hanem ne felejtse el a nyakláncát megfordítani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. játéknál továbbfejlesztés: 2 dobókockát beletenni, a két dobott számot összeszorozni, és ha páros a dobott számok szorzata akkor kezdheti írni a számokat. 2. játéknál: Más keretmesébe is lehet ágyazni. Például van a róka aki elviszi a kiscsibéket. A róka a kacsintó.
  21. A játékvezető speciális feladatai: 1. játéknál amikor meglettek a győztesek meghallgattuk a szorzótábla számait, ezzel közösen leellenőriztük mindegyiket leírta-e a győztes. 2. játéknál figyelni kellett arra, hogy mindenki felvegye a szemkontaktust ne hajtsa le a fejét, mert el akarja kerülni a kacsintást, illetve arra, hogy ne felejtsék el a nyakláncokat megfordítani.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nátránné Kovács Éva, (natrika37@gmail.com)