JÁTÉKRA FEL!

Kaszás Lászlóné Jutka

„A mesebeli Kerek Erdő lakói vagytok. A hétfejű sárkány magányosan él a hegyekben. Megkérte a ravasz rókát, segítsen neki, hogy ő is az erdő lakói között élhessen, hogy bebizonyítsa nem is olyan félelmetes. Üljetek körbe, s húzzatok egy számkártyát! Aki a 7-es számkártyát húzza, ő a ravasz róka. Tapsra nézzetek egymás szemébe A ravasz róka feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Ha valaki észreveszi, hogy ki a ravasz róka, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a ravasz róka, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a ravasz róka). Ha a ravasz rókával együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor ő nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna, s a hétfejű sárkány beköltözhet a Kerek Erdőbe. Ha pedig lefülelik, akkor a a hétfejű sárkánynak tovább kell próbálkoznia.”

Kaszás Lászlóné Jutka
Célcsoport: 5-9 év