JÁTÉKRA FEL!

Földi Fruzsina: Balerina tanoncok

  1. A játék neve, címe: Balerina tanoncok
  2. A játék pedagógiai célja: Klasszikus balett táncpedagógusként dolgozom, ezért fontos számomra, hogy a gyerekek a játékok során is mozogjanak, fejlessze a koordinációs készségüket és tanuljanak, mégha ez nekik közben fel sem tűnik. Céljaim közé tartozik még az is, hogy a balett mozdulatok gyakorlása mellett, megtanulják azok francia szakkifejezéseit is.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kellő távolságban helyezkedjünk el egymástól és az esetlegesen körülöttünk lévő fix tárgyaktól.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha szükséges, a mozdítható tárgyakat odébb rakjuk, hogy megelőzzük az esetleges baleseteket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe állunk a kis balerina tanoncokkal, zárt állásban. Én vagyok a Mesternő, aki felvezeti, hogy épp melyik balett mozdulatot fogjuk gyakorolni, miközben egy 2 soros dalt éneklünk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elkezdünk énekelni egy rövid dalt, miközben zárt állásból kinyitjuk a lábunkat I. pozícióba, majd vissza zárt állásba és így tovább… A dal szövege: Tíz kicsi balerina I. pozíció-t gyakorol, Addig-addig, míg nem tudják a mozdulatot. (Természetesen ha kevesebben vagy többen játszunk, akkor annak megfelelő számú balerina gyakorol.) Miután elénekeltük, a Mesternő azt mondja: – Balerinák I. pozíció! Ők beállnak I. pozícióba és megkérdezik: – Mesternő, tudjuk már? A Mesternő válasza: – Igen! (Ha a Mesternő válasza a balerinák kérdésére NEM, akkor 10 másodpercig abban a mozdulatban kell megállniuk mozdulatlanul.) Folytatjuk az énekünket, de már egy új balett mozdulattal (Plié). A dal szövege: Tíz kicsi balerina Plié-t gyakorol, Addig-addig, míg nem tudják a mozdulatot. Miután elénekeltük, a Mesternő azt mondja: – Balerinák Plié! Ők Plié-znek és megkérdezik: – Mesternő, tudjuk már? A Mesternő válasza: – Igen! A későbbiekben új és új balett mozdulatok kerülnek a dalba. Pl: Relevé, Tendu, Jeté, Karpozíciók (I., II., III.) Port de bras-k (karvezetések), Sauté, Échappé (ugrások) és helyváltoztatásra is alkalmas mozdulatok Suivi.
  18. A játék lezárása: Amikor már elég mozdulatot megtanultak, összekötjük azokat, miközben éneklünk. A dal szövege: Tíz kicsi balerina éppen gyakorol, Addig-addig, míg nem tudják a mozdulatsort. Így a végén egy rövid kis korográfiává állnak össze az eddig gyakorolt mozdulatok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki a legügyesebben hajtotta végre a mozdulatok kivitelezését, a következő alkalommal szólista szerepbe lép és ő mutatja be a balett mozdulatot, amit gyakorolni fognak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel tanító jellegű a játék, ezért fontos a pontos végrehajtása a mozdulatoknak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Sajnos nem volt lehetőségem segítséget kérni a fotózáshoz. Én készítettem a fényképeket. Van amin szereplek és a tükörben is látható vagyok. És készült a játék előtt és után fotó is, amin jól látható a gyerekek lelkesedése.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Földi Fruzsina