JÁTÉKRA FEL!

Hollósvölgyiné Gombos Anita

„Mindenki húz egy kártyalapot, amelyen állatfigurák vannak. Az lesz a kiválasztott, akinek a kártyáján egy mókus van. Az állatok iskolájában vagyunk, az állatkák körben foglalnak helyet. A mókus szereti megviccelni a többieket, mindig kitalál valami tréfát. Most is éppen tréfás kedvében volt, de szeretné több társát is bevonni a csínytevésbe. A többiek persze nem szeretnének bajba keveredni. A játékosoknak váltásra a többiek szemébe kell nézni. A mókus úgy tudja bevonni a csínytevésbe egy társát, hogy rákacsint úgy, hogy azt más nem veszi észre. Ha ez sikerül neki, akkor az adott játékos kiesik. Ha valaki észreveszi, hogy ki a mókus, a csínytevő, akkor azt nem mondhatja ki, hanem keresztbe tett lábakkal kell jeleznie. Ha három játékos jelzi, hogy sejti, ki a csínytevő, akkor a játékvezető háromig számol és háromra rá kell mutatniuk a mókusra. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mind kiestek. Ha mindhárman ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos kiesik, attól függetlenül, hogy tényleg ő volt-e a csínytevő. Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman vannak játékban, akkor ő nyert, hiszen nincsenek elegen a lefüleléséhez. Ha sikerül lefülelni a csínytevőt, akkor a többiek nyertek.”

Hollósvölgyiné Gombos Anita
Célcsoport: 10-14 év