JÁTÉKRA FEL!

Robár Etelka

„Írisz királynőnek volt egy varázsgyűrűje, amelyet ha megforgatott ujján, ott lehetett ahol éppen akart. Kíváncsi lett arra, hogy mit láthatott fia,Tündér Lala a Végevan hegyen túl az emberek földjén, ezért a gyűrű segítségével elment oda. De visszafelé vihar kerekedett, és miközben a kiráynő kétségbeesetten kapaszkodott egy felhőben,lecsúszott ujjáról a gyűrűje. Szerencsére érte jött szárnyas paripája, de a gyűrű az egyszemű óriások földjére hullott.A tündérkirálynő keresi azt a tündér-vitézt, aki éleslátásával kitűnik társai közül, és remélhetően megtalálja majd a varázsgyűrűjét az óriások erdejében. Felruházza őt azzal a tulajdonsággal, hogy akire rákacsint, az menten behunyja szemét, és elalszik.Így bejut majd az egyszeműek birodalmába. Aki a kártyák közül a nyitott szemet ábrázolót húzza, az lesz a próbatevő.A többi körben ülő pedig egyszemű óriás szerepében lesz.Mindenki lehajtott fejjel ül, aztán a csengettyűszóra feltekint és valaki szemébe néz. Csak a kiválasztott próbálkozó kacsinthat, de úgy kell ezt megtennie, hogy a többiek ne vegyék észre a kacsintását, csak az, akire rákacsint. Az viszont nem árulhatja el ki a kacsintó,hanem menten elalszik, vagyis kiesek a játékból, háttal ül a széken.Ha valaki úgy véli, már sejti, ki a kacsintó jelzi kézfeltartással, hogy szívesen rámutatna. Ha legalább hárman jelentkeznek, akkor Aterpater varázsló erre engedélyt ad (ő játékvezető). Ha mindhárman ugyanarra a játékosra mutatnak, akkor ő esik ki, de ha téves a rámutatás, vagy nem ugyanarra mutatnak,akkor az illetők is elalszanak. Ha viszont eltalálják, új játék indul a maradék résztvevőkkel.Aki marad a végére, az lesz az Éleslátó. Jutalmul gyöngyből fűzött gyűrűt kap. Megjegyzésem: A szabály így túl bonyolult az én 27 fős csapatomnak, ezért ki kell előtte próbálni, hogy ki hogy tud kacsintani. 1. Körben áll 6 gyerek lehajtott fejjel. Adott jelre egymásra néznek.Kinek sikerült egymás tekintetét elkapni? 2.Az előző játék kacsintással. 3. A 6 közül valakit kijelölök(a fent leírt nyitott szemű kártyahúzás segítségével). Ő kacsinthat, a többiek csak nézzenek egymásra. Ha ezek a megelőző játékok már jól sikerülnek, egyértelművé válik a ránézés és a titkos kacsintás közti különbség, akkor lehet elkezdeni a keretmese szerinti játékot az egész osztállyal.”

Robár Etelka
Célcsoport: 5-9 év