JÁTÉKRA FEL!

Soós Tamara: Hogy tetszenek a szomszédaid?

  1. A játék neve, címe: Hogy tetszenek a szomszédaid?
  2. A játék pedagógiai célja: A közösség építése, kommunikáció fejlesztése, ügyesség és gyorsaság.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér kiválasztása, stabil székek beszerzése.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Könnyen mozgatható székek
  12. Technikai igény: Könnyen mozgatható székek
  13. Az előkészítés feladatai: Egy játékos kiteszi a saját székét, majd a kör közepére áll. Így egy székkel kevesebbre van szükség, mint ahány játékos játszik.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető is beül játékosnak, és egy próbajáték során megtanítja a tételmondatokat: – „Hogy tetszenek a szomszédaid?” – „Tetszenek, tetszenek.. DE!”
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A kör közepén álló játékos kiválaszt valakit a körben ülők közül, odasétál hozzá, és megkérdezi tőle: „Hogy tetszenek a szomszédaid?” 2. A megkérdezett gyermek kiválaszt a körből, lehetőleg a vele szemben ülők közül, és a választ adja, hogy: „Tetszenek, tetszenek… De X.Y. szomszédai sokkal jobban tetszenek!” 3. Erre a szomszédok villámgyorsan helyet próbálnak cserélni, a kör közepén álló kérdező is megpróbál leülni. 4. Természetesen valaki szék nélkül marad a kör közepén. 5. A bent maradó játékos ismét felteszi a kérdés az általa kiválasztott társának. 6. A játék addig folytatódik, míg mindenki megváltoztatta ülőhelyét.
  18. A játék lezárása: Ha már mindenki mozdult, megkérdezem a gyermekeket, ki az, aki egyszer sem állt a kör közepén. A jelentkező gyerekek dicséretet kapnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legügyesebb gyermekeket társaik megtapsolják.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék így is elég nagy mozgásterű, elég koncentrációt igényel és nem utolsó sorban izgalmas, így úgy gondolom, nem igény továbbfejlesztést.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fel kell hívni a gyermekek figyelmét a durvaság és lökdösődés elkerülésére, hisz ez balesetveszélyes.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Soós Tamara