JÁTÉKRA FEL!

Molnár Andrásné: Zsebkendő rabló

  1. A játék neve, címe: Zsebkendő rabló
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés és figyelem fejlesztése, a praktikus térkihasználás és a tolerancia tanítása.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék kezdete előtt felhívjuk a gyermekek figyelmét a baleseti forrásokra: szemüvegesek vegyék le a szemüveget, figyeljünk egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Zsebkendő minden játékosnak
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy nagymozgásos játék lehetőségének felkínálásával motiváljuk a tanulókat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Nagy kört alakítunk, hogy mindenki lássa a társait és a játékvezetőt. A játékvezető kiosztja a zsebkendőket, mindenkinek 1 db-ot. A résztvevők félig láthatóan helyezzék a zsebkendőt a cipőjükbe vagy zoknijukba. A játék során igyekezzenek a játékosok megőrizni, megvédeni saját zsebkendőjüket, s közben törekedjenek arra, hogy társaiktól minél több kendőt el tudjanak rabolni. A játék meghatározott ideig zajlik (fél perc), a győztes pedig az, akinek sikerül megtartani saját kendőjét, illetve a legtöbb kendőt tudta rabolni társaitól. Az is folytathatja a játékot, akitől már elrabolták kendőjét.
  18. A játék lezárása: A játékidő lejárta után egyezményes jellel megállítom a játékot és kérem emeljék fel kezüket azok, akiknek sikerült megvédeni saját kendőjüket. Ez mindig nagy öröm a gyerekeknek, meg is tapsoljuk őket. Utána kérem, hogy számolja meg mindenki, hány db kendőt tudtak rabolni. Az a győztes, aki a legtöbb kendőt rabolta.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játék után megkérdezem a gyerekeket, hogy éreztük magukat a játékban, érte-e őket esetleg sérelem, tapasztaltak-e durvaságot. A jutalom társaik elismerő tapsa.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges továbbfejlesztés, ha a gyerekeken már nem csak egy db, hanem több kendő is van (felső testén, váll, csukló, zsebek, stb.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos felhívni a gyerekek figyelmét, hogy nem fajulhat durvává a játék, egymás testi épségének megóvása mindennél fontosabb.
  22. Egyéb/megjegyzés: Minden nagymozgásos játék fejleszti a gyerekek tudatos térkihasználását, valamint az önismeretet és társaik megismerését.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Andrásné