JÁTÉKRA FEL!

Varga Emília: Mindenki mindenkiért

  1. A játék neve, címe: Mindenki mindenkiért
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek miközben saját terheiket cipelik, különböző feladatokban kell részt venniük, közben másokra figyelve, segítve kell mozogniuk.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a tanulók figyelmét, hogy figyeljenek egymásra, különösen feladat váltáskor, irányváltáskor.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Annyi babzsák, ahány játékos van
  12. Technikai igény: az alapjátéknak nincs különleges eszközigénye, a további variációkhoz szükséges lehet hangkiadó eszköz, magnó, padok, karikák, stb..
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem, vagy egyéb termet úgy kell átrendezni, hogy semmi se zavarja a mozgást. A továbbfejlesztett játékhoz szükséges padokat a tér szélére kell beállítani, karikákat, különböző akadályokat, a feladatnak megfelelően elrendezni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekek utasításnak megfelelően segíthetnek rendezni a teret.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a tér közepére áll és bemutatja, hogy a játék során végig a fejen kell lennie a babzsáknak, miközben néhány mozdulattal bemutatja, hogy guggolás, séta, gyors iramú járás közben is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek fejükön babzsákkal saját tempójukban sétálnak. A vezető szabályozni kezdi a járás ritmusát, a gyerekek eszerint sétálnak tovább. Ha valakinek a fejéről leesik a babzsák, mozdulatlanná merevedik. Egy másik gyereknek kell felvennie és visszatennie fejére a babzsákot anélkül, hogy sajátját elvesztené.
  18. A játék lezárása: Mivel a játék célja az együttműködés fejlesztése, ezért most nem szükséges a kiesés, vagy pontszerzés versenyhelyzetét belevinni a játékba. Inkább a mozgás öröméért, a különböző nehezítő tényezőknek a megfeleléséért is izgalmas a játék, miközben a társunk segíthet nekünk, vagy éppen a ránk szorul, hogy folytathassa a játékot. A játéknak az előre kitalált feladatok elvégzése után van vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséretek, elismerések. Beszéljük meg, hogy ki mit érzett, amikor segített, vagy segítettek rajta. Ki hányszor tudott segíteni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Először az alapjátékot játsszuk, majd később legyen a különböző akadályok felállítása, tartsuk be a fokozatosságot! Különféle mozgásokat kell végezni pl.: utánzó járások, tánclépések; akadályokon átmenni pl.: padokon átmenni, karikákba lépni; labdát gurítani lábbal; zenére pl.: halk zenére lassú járásban, hangosabb zenére gyorsítani, de lehet ezt valamely csörgővel is irányítani. Adjunk lehetőséget a gyerekeknek, hogy vezessék a játékot és kitalálják saját változataikat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a térben folyamatosan figyel, esetenként segít, ha szükséges.
  22. Egyéb/megjegyzés: Lehetőség van a gyermekek együttműködésének a megfigyelésére. Esetleg van –e olyan alkalom, amikor valaki előszeretettel segít másnak, vagy éppen az ellentéte, elsiklik a segítségnyújtás mellett.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Emília