JÁTÉKRA FEL!

Kismárton Brigitta: E.T. (marslakócska) játék

  1. A játék neve, címe: E.T. (marslakócska) játék
  2. A játék pedagógiai célja: Az egymásrautaltság megtapasztalása, az együttműködés és a felelősségtudat fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentesíteni kell a játékteret.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Két kendő.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igénye.
  13. Az előkészítés feladatai: Amennyiben beltérben játsszuk, feladat a terem berendezése: az asztalok és székek fal mellé tolása, akadálymentesítés. Szabadban játszva olyan területet kell keresni, ahol a sima a talaj, és nem ütköznek a játékosok akadályba.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék résztvevői a terem berendezésében segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok nagyobb, laza kört alkotnak- ők a föld és a lakói. Önként jelentkezik 2 segítő és 2 rosszakaró földlakó. A Földre 2 marslakó érkezik 2 csészealjon. Elromlott a helymeghatározó eszközük. 2 önkéntes földlakó segíti, hogy egymásra találjanak. Sajnos van 2 földlakó, aki gátolja a jövevények találkozását.
  17. A játék menete, játékszabályok: A körben álló játékosok kifelé fordulnak és becsukják a szemüket. A 2 segítő földlakó beköti az egymástól távol álló 2 általuk kiválasztott marslakó szemét (a 2 rosszakaró nem választható). Ezek után a többiek (nyitott szemmel) befelé fordulnak. A 2 marslakót a 2 földlakó megpörgeti, ők is visszaállnak a körbe, majd a 2 bekötött szemű marslakó elindul, az egyik kezük és mutatóujjuk kinyújtva, egymás megkeresésére. A 2 segítő földlakó irányítja őket (hideg, meleg, langyos…vagy irányjelző szavakkal), hogy az ujjak összetalálkozzanak. A 2 rosszakaró megpróbál(hat)ja rossz irányba terelni őket.
  18. A játék lezárása: A játék véget ér, ha sikerül a 2 marslakónak egymásra találnia, azaz összeérintik a mutatóujjukat. Ekkor a körben állók elkiáltják magukat: E.T.! A marslakókból földlakók lesznek, kifordul a kör, és újra kezdődhet a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A több körben lejátszott játék után a résztvevők elmondják érzéseiket, tapasztalataikat. A játékban résztvevőknek megköszönöm az együttműködést.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb korosztállyal játszva bizalomjátékként csak a 2 segítő földlakóval játszanám irányjelző szavakkal segítve az egymásra találást, de a gimnazista korosztály számára a visszajelzések alapján izgalmasabb, ha a 2 rosszakaró földlakó is szerephez jut, illetve ha hideg, meleg stb. szavakkal irányítjuk a 2 marslakót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető ügyel arra, hogy a bekötött szemű játékosok ne szenvedhessenek sérülést, ne ütközzenek akadályba.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kendő hiányában a játékosok sálat vagy szemkötőt is használhatnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kismárton Brigitta