JÁTÉKRA FEL!

Vígh Attiláné: Számvonat

  1. A játék neve, címe: Számvonat
  2. A játék pedagógiai célja: Szorzótáblák gyakorlása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulói asztalok és székek összehúzása, hogy kellő szabad hely legyen a mozgáshoz. Mi a zsibongókban játszottuk, ahol nincs olyan sok bútor, mely balesetet okozhatna.Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy a játék közben ügyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: számkártyák, biztosítótűk
  12. Technikai igény: magnó, CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Elkészítem a számkártyákat, kinyomtatom.Berendezzük a termet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék elején átismételjük a szorzó és bennfoglaló táblákat, számsorokat alkotunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek körbe állnak, hátukra feltűzöm a szorzást, kezükbe adom az eredménykártyákat. Számországban járunk, itt csak akkor tudunk közlekedni, ha összekapaszkodva vonatot alkotunk. Ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Álljatok körbe, úgy hogy a melletted álló társad ne lássa a hátadra feltűzött számkártyát. Ezen egy szorzás látható. A feladatod az lesz, hogy amíg szól a zene a megnézed a kezedben lévő kártyán a számot és megkeresed a hozzátartozó szorzást. Ha megtaláltad, akkor megfogod a társad vállát Így alkotunk vonatot. Az egyikőtök kártyáján a START felirat látható, ő lesz a mozdonyvezető.
  18. A játék lezárása: Ha sikerül a számvonatnak összekapcsolódnia, akkor már biztonságosan közlekedhetünk Számországban. De ha a zene elhallgat és nem állt össze a vonat, akkor újra kell kezdenünk a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akár sikeres a vonatalkotás, akár nem megdicsérem a gyerekeket. Siker esetén matricákat kapnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt játszhatjuk összeadás, kivonás, osztás kártyák vegyes használatával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először csak a" könnyebb" szorzásokat használom, majd mikor már mindenki bátran keresgéli a párját, akkor lehet fokozatosan más műveleteket is belekeverni a játékba. természetesen ügyelve, hogy az eredmény kártyát is cseréljem!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot. Könnyedén, kényszer nélkül, játékosan tanulják a szorzást és még azok is egymáshoz érnek és segítik egymást , akik addig kerülték egymást.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/13508863_1139883359403258_195726465225863616_n.jpg?oh=2681e6ea565b5c2ee8075a8caf285fb6&oe=5806C7C8&__gda__=1476145217_c94918c147bd626e247a60ddcaf621f7
  24. A Játékot lejegyezte: Vígh Attiláné