JÁTÉKRA FEL!

Judit Amanda Navrasicsné Kiszling: Széktelen-ül!

  1. A játék neve, címe: Széktelen-ül!
  2. A játék pedagógiai célja: Tudatos közösség formálás, egymásra figyelés fejlesztése. Szórakoztatás, állapotfrissítés, feszültség oldás.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A lehetséges balesetekre felhívom a figyelmet: elcsúszás, széknek esés, szék mellé ülés, társ meglökése- megbeszéljük, hogy ezt milyen viselkedési formával tudjuk megelőzni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Eggyel kevesebb szék, mint ahány a játékosok száma. (13 szék.)
  12. Technikai igény: CD-s rádiós magnó lejátszó, zenei CD lemez
  13. Az előkészítés feladatai: Az osztályterem átrendezése, a megvalósítás lehetőségeinek felmérése, megbeszélése. A CD zenei anyagának közös megbeszélése,kiválasztása, letöltése. ( Pl: Alma együttes dalai).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem biztonságosabbá tételéhez a gyermekek munkájára is igényt tartok: bútorok, asztalok eltolása, szőnyeg feltekerése, székek elhelyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Zenerészlet meghallgatása a kedvenc Alma együttes dalaiból. Szeretnétek erre táncolni és játszani is egyszerre? A mostani új játékuk mindkettőre ad lehetőséget! A játékszabályok ismertetése és a balesetforrások megbeszélése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Képzeljétek el, hogy egy gyönyörű Palotában vagyunk! Bál van, de a szórakozásunk beárnyékolja a Nagy Gonosz Sárkány közelsége! El akarja rabolni a mulatozó királykisasszonyokat és kis királyfikat! Csak úgy tudunk megmenekülni, ha a zenére körben táncolunk! De nagyon figyelj! Ha a zene elhallgat, gyorsan ülj le a kis Trónodra, mert ha nem jut neked szék, a Sárkány téged rabol el! A székeket – kis trónokat- körben helyeztük el a teremben úgy, hogy a háttámlájuk ér csak össze. Számoljuk meg azokat! Eggyel kevesebb van, mint ahányan ti vagytok. Ez adja a játék izgalmát! A kedvenc dalotok szól majd, amire táncolhattok, úgy, hogy közben a trónok körül, körben haladtok! Ha a zene elhallgat, gyorsan csücsüljetek le a legközelebbire! Legyetek gyorsak, ügyesek, mert egy társatoknak nem jut hely! Sajnos, őt rabolja el a Sárkány! Ő a Palotán kívül ülve szurkolhat tovább társainak! A végén csak egy ülőhely és két ügyes táncos marad! Bátor és vidám körtáncunkkal, kíváncsian figyeljük, kit nem tud a Sárkány elrabolni! Ő a bál győztese!(Ha többen ülnétek egy székre, a lassabban odaérőt viszi el a Sárkány-trónostul!) Remélem, a játék kedvet ébreszt a további tánchoz és kezdődhet a zenés – játékos klub délutánunk! Jó játékot és jó kedvet kívánok! Játékra fel!
  18. A játék lezárása: A győztes megvívhat a papír karddal a Sárkánnyal és levághatja mind a hét gonosz fejét, megmentheti végleg a Palota lakóit! Megtapsoljuk a győztest!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalma a taps és a következő zeneszám kiválasztása. (nyereménytárgyak, narancs, matrica, jutalomkép (Sárkányos) változatosan). Hogy érezted magad a játék közben? Izgalmas volt? Be tudtad a játékszabályokat tartani? Vétettek-e ellened vagy te szabálytalankodtál valakivel? Hogy élted ezt meg? Min változtatnátok, hogy még izgalmasabbá tegyük ezt a játékot?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tanulói javaslatok figyelembe vételével az átalakítások szerinti új játék kipróbálása. Tapsra ülnek le a tanulók. / Sétálnak körben és számolnak 0-20 ig mondom a matematikai műveletet, ha az eredményhez érnek, akkor ülhetnek le./ Körben sétálnak, közben különböző hangjelzések, zörejek hallhatók, csak a kijelölt zajnál szabad leülni. (Integráció a matematika és ének-zene órákkal.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a biztonságos játékmenetre, a játék izgalma és a gyorsaság nem vezethet erőszakoskodáshoz. Igazságosság és biztonság teremtése. Szabályok betartatása. A Palota izgalmas és jó légkörének fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék önmagában is állapotot frissít, szórakoztat, feszültség old és figyelmet, koncentrációt és reakcióidőt fejleszt. Nagyon jó ráhangolódást biztosít bármilyen táncolással járó, zenés foglalkozáshoz is. Kellékekkel-papírkard, koronák és palástok –fokozható a játék beleélése. A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot! A fényképeket elküldtem g mailban az info kukac jatekrafel pont hu címre
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Judit Amanda Navrasicsné Kiszling