JÁTÉKRA FEL!

Petromán Anita Magdolna: Repül a Törp (The Flying Smurf)

  1. A játék neve, címe: Repül a Törp (The Flying Smurf)
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők a nemrégiben megismert angol szavakat gyakorolják tematikusan. Ezen túl odafigyelnek egymásra (ezzel szokott gond lenni), meghallgatják a másikat.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: egy plüss Törp
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A padokat/székeket kissé arrébb kell tolni, hogy körben állva tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a terem kialakításában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki kap 2 percet átgondolni a nemrégiben (vagy akár korábban) tanult (iskolával kapcsolatos) angol szavakat. Ismertetem a játékszabályokat
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak velem együtt. Akinél a Törp van, mond egy angol szót, ami az iskola témakörrel kapcsolatos (classroom, subjects, board, etc), majd a Törpöt gyorsan továbbrepteti a következő játékosnak. Én mondom az első szót (először főnevekkel kezdünk, majd igék, melléknevek, határozók jönnek), majd odadobom a Törpöt a kör egy másik tagjának, akinek minél előbb mondania kell egy főnevet. Ha jót mond, tovább reptetheti a Törpöt, ha nem, kiesett. Ha túl lassan reagál, szintén kiesett. Ha olyan szót mond, ami már volt, kiesett. Addig játszunk, amíg 1 játékos nem marad, ő a nyertes, kap egy ötöst. 
  18. A játék lezárása: Ha a főnevek megvoltak, az igék, egyéb szavak jönnek. Ha megunták, vagy nincs több szócsoport, befejezzük a játékot. Aki a végén a körben maradt, az a nyertes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megköszönöm a részvételüket, adok egy emailcímet, amire a képeket át tudja küldeni az a srác, aki fotózott, kihirdetem a nyertest, és ha mozgatva voltak padok, visszatoljuk őket a helyükre. A nyertes kap 1 ötöst.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a szavak már nagyon mennek, lehet mondatokat vagy akár történeteket összerakni. Az első kezd, továbbrepteti a Törpöt, a következő tovább szövi a történetet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell az elhangzott szavakat (létező szó? passzol a témakörhöz? volt már?). Azért veszek én is részt benne (azon túl, hogy én is szeretek játszani ), hogy ha elakadnának, továbblendítsem a játékot, illetve esetleg itt is tanulnak új szót
  22. Egyéb/megjegyzés: Remélem, a résztvevők szeretni fogják ezt a játékot! Általában sikere szokott lenni, ha felállhatnak a padokból, és kicsit mozoghatnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Petromán Anita Magdolna