JÁTÉKRA FEL!

Huszta Erzsébet: Indián rönkjárás

  1. A játék neve, címe: Indián rönkjárás
  2. A játék pedagógiai célja: Az új tanuló befogadása, elfogadása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: tornateremben néhány szőnyeg, ott nem vészes szabadban olyan rönköt kell választani, amiről csak leléphetnek a gyerekek
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: tornapad, néhány szőnyeg
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kellékeket előkészíteni, erdei iskolában a megfelelő terepet kiválasztani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: szabadban segíthet kiválasztani a terepet az egész csapat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: az idős indián törzsfőnök gyógyulását gyógynövényekkel igyekszik elősegíteni a törzs fiatalsága. A folyó túlpartján sok hozzávalóra akadtak, ám a hidat elsodorta az ár, csak egy rönkön tudnak átkelni, s egyszerre csak kevés gyógynövényt vihetnek…
  17. A játék menete, játékszabályok: Számot kap minden játékos. Számsorrendben felállnak a padra. Az egyes számú játékosnak helyet kell cserélnie az utolsóval, anélkül, hogy bárki lelépne, illetve leesne a padról. Mi most a svédpad szélesebb részét használtuk (egyik gyerek mozgáshibás) nagyobb a kihívás, ha a keskenyebb részen állnak a gyerekek. Nem lehet lelökni senkit sem a padról, nem léphet le, aki leesik, az utolsó helyre áll.
  18. A játék lezárása: Mikor az utolsó játékos is átadta a gyűjtött növénykéjét, kezdődhet a főzet készítése…
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek értékelik, kitől vártak segítséget, kinek nyújtottak segítséget, mikor volt biztosabb helyzetben: ha a mellette állókra támaszkodhatott, vagy a távolabb álló karját várta…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: variálni lehet a pad szélességével fej fölött összekulcsolt kézzel a csúcs: bekötött szemmel halad az első vagy az utolsó játékos
  21. A játékvezető speciális feladatai: ha bekötött szemmel játszanak a gyerekek, halad a nem látó gyerek mellett
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Huszta Erzsébet