JÁTÉKRA FEL!

Tomoriné Koska Beáta: Volt egy öregember….

  1. A játék neve, címe: Volt egy öregember….
  2. A játék pedagógiai célja: Gátlásoldó-közérzetjavító, figyelem-összpontosító
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő távolságra legyenek egymástól.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játék előtt szinezünk különböző kivágott emberalakokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékidőben családdal kapcsolatos fénymásolt lapokat szineznek. pl:gyerekek,nagypapa,nagymama,idős,fiatal
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt elmondom,hogy most egy érdekes, mulatságos játékot fogunk játszani,amit mivel most játszunk először,kiesés nélkül játszuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. A szöveg, amelyet a játékvezető mond,de mondhat gyerek is, ennyi: Volt egy öregember. Annak volt egy háromlábú széke. Irgette-forgatta, bolond aki…-és itt a játékvezető/óvónő/ megnevez egy cselekvést, amelynek éppen az ellenkezőjét kell csinálni! Tehát:bolond, aki leguggol!-valójában az a bolond aki bedől az elhangzó szónak, és leguggol. Csakhogy a vezető cseles, és időnként negatív felszólításokkal váltogatja az egyeneseket: bolond aki nem/!/ fordul körbe! -aki tehát nem akar bolond lenni/kiesni/ az körbefordul.
  18. A játék lezárása: Mivel először játszuk,így nem megy kiesésre. A lényeg,hogy mindenki jól érezze magát, oldjuk az esetleges feszültségeket. Mikor már hanyatlik a játék hangulata,akkor a vezető véget vet a játéknak. Ha már ügyesek,akkor mehet kiesésre is. Ilyenkor a játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a játékosoknak, köszönet a résztvevőknek. Megkérdezem, hogy ki hogy érezte magát,kinek hogy tetszett.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha versenyjátékként játszuk/kiesésre/ akkor tovább nehezíthető a játék úgy hogy a kiesők nem állnak ki a körből, hanem bent maradnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok alapos, fokozatos ismertetése. Figyelem a csoport pillanatnyi pszichés állapotát, a közösségfejlődés szintjéhez alkalmazkodva.
  22. Egyéb/megjegyzés: Törekedjünk arra,hogy emelkedett hangulatban, pozitív kicsengéssel záruljon.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tomoriné Koska Beáta