JÁTÉKRA FEL!

Bálintné Benkő Szilvia: Titkos kapu

  1. A játék neve, címe: Titkos kapu
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, társak közti kommunikáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Helyigény megteremtése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Aki kimarad a játékból, a következőbe beállhat, de meg kell várni a játék végét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy játékos kimegy, ő lesz az eltévedt vándor. A többiek körben állnak, ők a varázserdő fái.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megállapodnak abban, hogy hol lesz a varázserdő kijárata, hol van a kapu. Ahol a kapu van, ott a két egymás mellett álló játék lesz a két kapuőr. Bejön a kiküldött játékos és lassan körbejár, mindenki szemébe belenéz. Beszélni tilos, fejet rázni, bólogatni tilos. Csak a tekintettel beszéljünk. Aki nem kapu, az azt jelzi a testbeszédével, hogy ott nincs kijárat, kár próbálkozni. Elutasítóan, ridegen kell néznie. A két kapuőrnek bizalmat sugározva kell néznie, hívogatnia a vándort.
  18. A játék lezárása: A feladat kitalálni a tekintetekből, hogy hol a kapu.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli értékelés, taps, közös értékelés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg valamilyen időhatárt lehet szabni, így a megállapodott időn belül kell megtalálnia a vándornak a kaput, izgalmasabbá tehető a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a gesztusokat, adott esetben felhívni a figyelmet arra, hogy a szabályokat betartsák a játékosok.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bálintné Benkő Szilvia