JÁTÉKRA FEL!

Magyar Erzsébet Anna

„A Mesebeli Kastély kertjében áll egy Varázsalmafa. A király féltve őrzi. Ezért minden nap őröket állít a fához a betolakodók ellen. A fát körbeülik a vigyázók, de senkiben sem lehet megbízni, hiszen mindenki egyedül akarja birtokolni az aranyalmákat. Legyetek óvatosak! Figyeljetek nagyon, mert a kacsintás mindent elárul! Mindenki húz egy cédulát, de közülük csak egy arany van. Aki ezt kihúzza, lesz a kiválasztott és kezdi a játékot. A kiválasztott játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott, az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek.”

Magyar Erzsébet Anna
Célcsoport: 5-9 év