JÁTÉKRA FEL!

Horváth Renáta: Állatok viadala

  1. A játék neve, címe: Állatok viadala
  2. A játék pedagógiai célja: Nagymozgás, kommunikáció, figyelem, téri tájékozódás, fantázia, testséma, önkontroll, önirányítás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szokás-szabályrendszer megbeszélése a balesetek elkerülése miatt. A játék helyszínének akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Levegőztetés, akadálymentesítés (tornaeszközök elrakása).Körben leülni, vezényszavak és a hozzá tartozó feladatok megbeszélése. Bemutatás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az állatokkal való ismerkedés témakörében a játék kapcsolódhat egy vershez, meséhez. Az ismeretek felidézésével , kesztyűbábbal motiválhatjuk a gyerekeket a játékban való részvételre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beszélgetés a kedvenc állatainkról, azok életmódjáról, mozgásáról.
  17. A játék menete, játékszabályok: A Kő, papír, olló, illetve a tűz, víz, repülő című játékokból igyekeztem egy új játékot létrehozni. A játékom lényege: a főszereplők az egér, az elefánt és a kígyó. A résztvevők egyszerre kezdik a játékot. A játék kezdetén több körön keresztül gyakorolják az egyes testhelyzeteket, amelyek az adott állatokra jellemzőek. A vezényszavakat lassú futás közben hangosan bekiabálja a játékvezető. A vezényszavak az állatok nevei. Kígyó: feladat nyújtott karral és lábbal hasra feküdni Elefánt: tarkóra tett kézzel az elefánt fülmozgását utánozva sétálni Egér: le kell guggolni A játék második részében a játékvezető újabb feladatot ismertet, melynek lényege az, hogy az egér meg tudja ijeszteni az elefántot, az elefánt eltaposhatja a kígyót, a kígyó bekaphatja az egeret. Séta közben a játékvezető ismét hangosan sorolja az állatok nevét. A cél, hogy annak az állatnak a testhelyzetét vegyék fel a gyerekek, ami legyőzheti az említett állatot.
  18. A játék lezárása: A játék végén egy feszültség oldó, lazító játékot játszottunk, melynek címe A pihenő koala. Lényege, hogy a gyerekek háton fekszenek, mint egy fáradt koala nyújtott karokkal és lábakkal. Nyugodtan lélegeznek, szemüket is becsukják. Tenyerüket a hasukra teszik, ezáltal levegővétel közben érzik ahogy emelkedik ls süllyed a hasuk. Játék után folyadékpótlás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Fontos játék közben a folyamatos pozitív megerősítés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetőség van egyéb állatokkal, rájuk jellemző mozgással bővíteni a játékot. Vezényszavak helyett képekkel irányítani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Speciális feladat a mitiváló beszéd, irányítás által tudjanak ráhangolódni a játékra, ami az egyéni attitűdtől is eredhet.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Renáta