JÁTÉKRA FEL!

Fabriczius Éva

„Medúza kacsintása A magyar kártya lapjai közül húz mindenki közületek. Aki a piros hetest húzza lesz Medúza, a görög mitológiai alak, akinek ha a szemébe nézünk szoborrá változunk. Természetesen senki nem árulhatja el a többieknek, hogy milyen lapot húzott. Körbeülünk, és váltásra mindenki a többiek szemébe néz. Medúza feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre, de úgy, hogy csak az vegye észre akire rákacsintott. Ettől az, akire rákacsintott kővé válik, attól kezdve szoborként ül a játék végéig, szemével meredten előre néz. Ha valaki észreveszi, hogy ki Medúza, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki Medúza, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő Medúza). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor Medúza nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Én magam a játékvezető leszek.”

Fabriczius Éva
Célcsoport: 10-14 év