JÁTÉKRA FEL!

Rózsáné Semperger Zsuzsanna: Macielkapó

  1. A játék neve, címe: Macielkapó
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők tanulják meg az erdei állatok nevét, fejlődjön ügyességük, reakciógyorsaságuk, figyelmük
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét arra hívom fel, hogy a maci elkapásakor ügyeljenek arra, hogy össze ne ütközzenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: plüssmackó, kötél
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de a játék zavartalanabb, ha a játékosok helyét a padlóra ragasztott jel segíti.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín átrendezése, asztalok székek elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Vegyenek részt a teremrendezésben, a kötél elhelyezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt beszélgetünk a délelőtt tevékenységeiről (mackóbarlang építés, macifestés, természetfilm az erdő állatairól…) Felvezetem a játékot: Kerettörténet: Bence Mackó felébredt téli álmából. Nagyon éhes, mindennap megdézsmálja az erdei állatok éléskamráját. Az állatok elhatározták, hogyha még egyszer az eleségük közelébe kerül, elkapják a mackót. Ezért az erdei tisztásra, egy kis mézet helyeztek el csaléteknek, és lesben várják, mikor jelenik meg a mackó.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondom a játékszabályokat. A játékosok két oszlopban állnak, közöttük egy kötelet helyezek el a padlón. Én középről irányítom a játékot. Két oszlopban osztom szét a gyerekeket, igyekszem az erőviszonyoknak megfelelően, egyenletesen elosztani. Mivel vegyes életkorú a csoportunk, kiscsoportossal szemben kiscsoportost választok. A gyerekek erdei állatok nevét kapják (szarvas, őz, róka, vaddisznó,…stb) Az állatok a velük szemben lévő állattal versenyeznek, hogy melyikük kapja el gyorsabban a mackót.
  18. A játék lezárása: Vegyes életkorú gyerekcsoportban a versenyhelyzet általában nem szerencsés, elkedvetlenednek a kisebbek, illetve akik nem játszhatnak unatkoznak, nehezen várják ki az újabb játék elindítását. Versenyt akkor rendezünk, ha a nagyobbak játszanak egymással. A játék során a gyorsabb játékosokat folyamatosan megdicsérem. Átvezetem őket a következő játékba: – Mackó bújj be a barlangba – Székfoglaló játék
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételüket. Megkérdezem, miért tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Ha a kékcinke nevét mondom, mindenki elkaphatja a mackót. – Ha két állat nevét mondom, négyen szaladnak érte. – Aki hamarabb elkapta tovább játszhat, a másik játékos leül. -Ha a gyorsaság a cél: Megdicsérem, a fürgébb játékost: Gratulálok! Most te voltál a gyorsabb! -Ha versenyhelyzet a cél: A játéknak akkor van vége, ha egy-két játékos maradt Lehet játszani: -színekkel -számokkal -gyümölcsökkel …stb
  21. A játékvezető speciális feladatai: Három játékot terveztem. Igyekeztem úgy gazdálkodni az idővel, hogy a játék ne legyen túl hosszú, és az aktivitásukat folyamatosan fenntartsam.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tervezett játékok: – Macielkapó – Mackó bújj be a barlangba ( tenyéren-talpon, maci módra kell járni zenére, amikor a zene megáll, be kell bújni a barlangba) – Székfoglaló Befejezés: A székfoglalóban kiesett játékosok ( mackók) pihenésképpen gyümölcsöt eszegettek, mert a játékot akkor vezettem, amikor a délelőtti elfoglaltságaink véget értek, és mentünk az udvarra levegőzni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rózsáné Semperger Zsuzsanna