JÁTÉKRA FEL!

Kereszturi- Bodnárné Eged Erika: Találd meg a helyed!

  1. A játék neve, címe: "Találd meg a helyed!"
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás, állóképesség, ügyesség, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyelmének felhívása, hogy figyeljenek egymásra , egymás előzésekor, terpesztett láb alatti ki-és bebújáskor.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális kellékre, de a játékot laza ruházatban kényelmesebben játszhatják a gyermekek.
  13. Az előkészítés feladatai: A játszóhelyen az esetleges akadályozó tárgyak elpakolása a megfelelő hely kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem őket, segítsenek az esetleges akadályozó tárgyak elrakásában a biztonságos terep kialakításában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mozgásos vagy körjátékok játszásával a test bemelegítése, az így kialakított körből kezdődik a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékban résztvevő gyermekeket megkérem álljanak párba, ha szükséges segítem a párok kialakulását. A párok egymással szembe fordulnak. A kör belső felén állók leguggolnak a párjuk előtt, a külső körben állók terpesztállásba állnak. Jelre a guggoló gyerekek átbújnak párjuk terpesztett lába között és menetirányba haladva, futva megkerülik a kört. Amikor visszaérkeznek párjukhoz annak terpesztett lába alatt visszabújnak a körbe és felveszik a kiindulási pozíciójukat. Futás közben törekedjenek arra, hogy egymást megelőzve, minél előbb érjenek vissza helyükre.
  18. A játék lezárása: A játék végén az egyéni teljesítmények értékelésével, a legtöbbször elsőként beérkező gyermek nevének kiemelésével záródik le a játék. A játékot addig ismételjük míg látom, hogy a gyermekek örömmel vesznek részt a tevékenységben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyermekek értékelése folyamatosan történik, az egyes játékok végén az egyéni teljesítmények kiemelésével. A játék befejetésekor az egész csoportot megdicsérem aktivitásukért, kitartásukért. Saját érzéseimet is megfogalmazom és remélem mindenki jól érezte magát a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék további variációkra is lehetőséget ad. A figyelem fokozása lehetséges, ha más testhelyzetből indítom a játékot és a megérkezéshez egy másik testhelyzetet kell felvenni a gyerekeknek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A csoport folyamatos megfigyelésével, az egyes gyermekek buzdításával lehetőség nyílik a gyermekek figyelmének,aktivitásának, érdeklődésének folyamatos fenntartására. A játék során folyamatosan figyelemmel kell kísérni a gyermekek fizikai- és lelki állapotát.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekek szívesen vettek részt a játékban. Többször is kérték a játék újra játszását.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://plus.google.com/collection/0ZpHsB
  24. A Játékot lejegyezte: Kereszturi- Bodnárné Eged Erika