JÁTÉKRA FEL!

Ember Melinda: Gyertek haza barátocskáim!

  1. A játék neve, címe: Gyertek haza barátocskáim!
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem koncentráció fejlesztés, gyorsaság, állóképesség
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tornacipő, zárt stabil cipő.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 pad, 1 kör szőnyeg, 1 vagy 2 farkas álarc, háziállat nyakba akasztó kb. 28 db
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: tornaterem előkészítése padok és a szőnyeg elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: igen segíthetnek szőnyeget tekerni, háziállatokat kiosztani, padokat elhozni
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az alaptörténet elmesélése Szegény állatok elvesztek az erdőben szeretnének hazamenni de csak a farkastanyán keresztül tudnak csak átjutni másik oldalon, várja őket csalogatja ’’ Gyertek haza barátocskáim” a barátjuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Van egy farkas (de lehet kettő-három is amennyit a csoport száma igényel) beállnak a szőnyeg közepére, amit a farkasok nem hagyhatnak el. Szemben a másik oldalon van egy hívó aki csalogatja a háziállatokat „ Gyertek haza barátocskáim”. Akkor a háziállatok elkezdenek futni de azt csak a farkas tanya szőnyegén keresztül, tehetik meg, a farkasok nagyon éhesek megéheztek a hosszú tél alatt,szeretnének egy kis házi kosztot enni, akit elkapnak annak le kell ülnie a szőnyeg melletti padra, és drukkolhat annak aki még nem ment át vagy akit még nem kaptak el az éhes farkasok. Aki viszont át jutott az újból próbálkozhat, ugyanis a hívó át megy a másik oldalra és ott hívja őket. Ez addig megy, amíg el nem fogynak a gyerekek az utolsó lesz a nyertes.
  18. A játék lezárása: A célod a versenyhelyzet fokozása, akkor a hibázó játékosok kieshetnek a játékból. A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a csoportot milyen ügyesek voltak, ki emelek egy-egy kiemelkedő vagy önmagához képest jobban teljesítő gyermeket. Megtapsoljuk a 3 legtovább játszó gyermeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több farkas, lehet róka vagy egyéb állat a farkas helyett. A háziállatok is változhatnak erdei állatokká.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálok ki, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetema következőt, és így tovább. Az első, hogy megbeszéljük farkas csak a szőnyegen mozoghat a gyerekek csak a szőnyegen keresztül futhatnak akit megfog a farkas az kiesik és leül a padra. ha ezt értik akkor megbeszéljük aki utoljára fent maradnem fogja meg a farkas az gyöz.
  22. Egyéb/megjegyzés: tapasztaltak alapján tetszett a játék a gyerkeknek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ember Melinda