JÁTÉKRA FEL!

Vassné Pákozdi Gabriella: Állatmentő akció

  1. A játék neve, címe: Állatmentő akció
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők a verbális kommunikáció segítségével képesek legyenek társukkal együttműködni. Irányok gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Folyamatosan figyelni kell a résztvevők lelki biztonságára!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szőnyegpadló darabok (ha szabadban játsszuk, ehelyett aszfaltkréta az útvonal kijelölésére), plüssállatok, szembekötők
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt úgy, hogy legyen hely legalább két útvonal kijelölésére. Ezután 10-10 szőnyegpadló darab segítségével jelöljetek ki egymástól kellő távolságra (hogy a párok ne ütközzenek egymáshoz!) legalább két lehetőleg egyforma kacskaringós útvonalat, amelyen végig kell haladnia a pároknak. A szőnyegdarabok legyenek 40-50 cm-re egymástól. (Szabadban krétával rajzoljunk köröket az aszfaltra, ezzel kijelölve az útvonalat!)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők hozzanak magukkal plüssállatokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt alkossatok párokat, majd mondd el a játékosoknak, hogy képzeljék el, hogy egy vadasparkban dolgoznak, ahol tűz üt ki, amelynek során egyikőjük szemei megsérülnek, ezért azt be kell kötni. Egyetlen úton tudnak kiszabadulni, amely egy mocsáron keresztül vezet. A menekülés során két állatot (plüssök) is magukkal kell vinniük.
  17. A játék menete, játékszabályok: Állíts egy-egy párt az útvonalak egyik végére. Mindegyik párból az egyik tag szemét kösd be. A másik feladata, hogy a párját minél gyorsabban (hiszen a tűz terjed) úgy vezesse végig az útvonalon, hogy ő is és a párja is csak a szőnyegpadló darabokra léphet, mert ha mellélép, akkor elsüllyed a mocsárban. (Akkor lép mellé, ha a szőnyegpadló darab mellé lép és a testsúlyát ráhelyezi). Közben foghatják egymás kezét, de elsődlegesen a verbális kommunikáció segítségével kell irányítaniuk egymást. Közben két (plüss)állatot is ki kell szabadítaniuk a tűzből. Ezalatt a többi páros oldalról figyeli a játékban lévő párokat.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden páros végigment az útvonalon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt. Kérdezd meg, hogy érezték magukat, sikerült-e megoldaniuk a feladatot. Ha nem sikerült, mi okozott nekik nehézséget, mit kellett volna másképp csinálniuk, hogy jobban sikerüljön a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A párok versenyezhetnek azon, hogy ki tud minél gyorsabban, anélkül, hogy a szőnyegpadló darabok mellé lépne, végigmenni az útvonalon.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mielőtt elkezdik a párok a játékot, mutasd is be, hogyan kell szabályosan menni, és mi számít mellélépésnek. Folyamatosan figyelned kell a résztvevők lelki biztonságára!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vassné Pákozdi Gabriella