JÁTÉKRA FEL!

Németh Andrea: „Csapd le a kakukktojást!”

  1. A játék neve, címe: „Csapd le a kakukktojást!”
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem – koncentráció fejlesztése, vizuális észlelés fejlesztése, gyors reagálóképesség fejlesztése, szem-kéz koordináció fejlesztése, emlékezet fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszobát úgy átrendezni, hogy a játékhoz szükséges asztaltól, kellően messze kerüljön a többi berendezés (pl: székek, szekrények, játéktároló kosarak, stb.)
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 2db trapézasztal, 6db légycsapó, gyümölcsöket és zöldségeket ábrázoló képek.
  12. Technikai igény: Nincs technikai igénye a játéknak.
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba átrendezése, kellő hely és idő biztosítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően, a gyerekekkel közösen megrajzoljuk és kiszínezzük a gyümölcsöket ábrázoló képkártyákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek kíváncsiságának felkeltése, egy új és izgalmas játék játszásához.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az asztalon elhelyezem a különböző képeket. A cél minél több gyümölcs leszüretelése. Minden játékos kezébe adok egy légycsapót, körbeállják az asztalt, és kezdődik a játék. Felsorolok öt termést (pl: sárgarépa, karfiol, körte, zeller, burgonya), és amelyik közülük a kakukktojás, a játékosoknak arra kell minél gyorsabban rácsapni. Aki legelsőnek csap rá, az nyeri el az aktuális képet. Aki a játék során a legtöbb képet gyűjti össze, a játék végén az fog nyerni. Amikor már jól elsajátították a résztvevők a játék szabályait, következik a további nehezítés: az asztalra mégtöbb képet helyezek. Ezeken a képeken zöldségfélék láthatóak (de bővíthetjük pl: állatokkal, közlekedési eszközökkel, stb). Ebben az esetben is az a játék lényege, hogy a résztvevők minél előbb rácsapjanak, és megszerezzék a lehető legtöbb képet.
  18. A játék lezárása: Összeszámoljuk kinek sikerült a legtöbb gyümölcsöt leszüretelni, kinek lesz a legfinomabb, legtöbb gyümölcsből álló gyümölcssalátája.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a gyerekekkel közösen összeszámoljuk, hogy ki gyűjtötte össze a legtöbb képet, és ezáltal ki nyerte meg a játékot. Mindenkit elismerünk a játékban nyújtott tevékenységéért, mindenki kap dicséretet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy a játék, bővíthetjük a képek számát, valamint a témakörüket (pl: zöldségfélékkel, stb).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan hangsúlyozni kell, hogy a résztvevők a játék közben nagyon figyeljenek oda a társaikra, meg ne sújtsák egymást a légycsapóval, mert amellett, hogy fájdalmat okoznak, azonnali kizárás kapnak. Valamint, hogy az az ügyes, aki betartja a szabályokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Andrea