JÁTÉKRA FEL!

Jassóné Tóth Angéla Ilona: Kalandra fel!

  1. A játék neve, címe: Kalandra fel!
  2. A játék pedagógiai célja: közösségépítés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papírhajók, páronként 6 puzzle darab, sál vagy kendő
  12. Technikai igény: Célszerű, ha asztal mellé tudnak leülni a gyerekek kellő távolságra a többi pártól.
  13. Az előkészítés feladatai: A hajók kiválasztása, puzzle, sál előkészítése, a párok elhelyezkedésének megbeszélése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Választhatnak párt maguknak. A párok közösen választhatják ki a hajót és a helyet, ahol szeretnének ülni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy a mai órán a kedvenc regényünkhöz tartozó játékot hoztam. A jellemzések alapján kitalálják a könyv címét. Megbeszélem velük, hogy kicsit változtattam a történeten a játék kedvéért. Elmondom a kerettörténetet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A párok leülnek a kiválasztott helyre hajóikkal. Én, egy mindenki által jól látható helyen, velük szemben megállok. Kiosztom a puzzle darabokat a játékosoknak. A szerepek szerint Balikó szemét bekötöm. Ő foghatja meg a darabokat. Rumini csak irányíthatja őt halkan, szavakkal (fel-le, jobbra-balra…stb.).
  18. A játék lezárása: Az első játéknál csak annyi a cél, hogy minden párnak sikerüljön „megépíteni” a létrát. Később lehet időre is játszani, illetve gyorsaságra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a lelkesedésüket, a jókedvüket. Megdicsérem őket a magatartásukért, szabályok betartásáért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet rövidíteni a puzzle összerakásának idején, vagy emelni a darabok számát, ha már többször játszottuk játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Viszonylag kevés, jól megjegyezhető szabály van. Menetközben, ha kell, figyelmeztetem őket.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoport a játék végén azt javasolta, hogy játsszuk el az egész osztállyal, ha a tananyagban a kötelező olvasmányhoz elértünk. (Kötelező olvasmány: Berg Judit: Rumini)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jassóné Tóth Angéla Ilona