JÁTÉKRA FEL!

Farkas Ivett: Csacska Macska játék … Tűzd ki, hogy Tűzd fel!

  1. A játék neve, címe: Csacska Macska játék … Tűzd ki, hogy Tűzd fel!
  2. A játék pedagógiai célja: Irányok ismerete/gyakorlása, Gondolkodás, Cselekvés, Térérzékelés-, Bizalom-, Auditív Figyelem-, Mozgáskoordináció-, Szem-kéz koordinációja-, Finommotorika-, Testséma-, fejlesztése;
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csukott szemmel való közlekedés miatt, a térrendezést követően kevés /nem balesetveszélyes/ tereptárgy marad a játéktérben; illetve a feladat gyakorlását követően újabb tereptárgyak behelyezésével /pl. : beülő gyerekek/ is nehezíthető a feladat;
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: előre elkészített festett cicás tábla, kartonból a cica farka, cellux és gyurmaragasztó, szembekötő kendő; színezők, ollók, ragasztók, színes papírok;
  12. Technikai igény: Cd-lejátszó, Gryllus Vilmos: Maszkabál-Cica
  13. Az előkészítés feladatai: Cica megfestése, farkának festése vágása gyurmaragasztóval való ellátása, csoportszoba berendezése;
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kellékek közös el/ő/készítése, térrendezés, kis állatkákat kiszínezni, kivágni, boszorkánylépcső hajtogatása, stb.;
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Találós kérdés feltevése: „Kifele megy befelé áll, befele jön kifelé áll, lefele jön felfelé áll, felfelé megy lefele áll. Mi az? / macska farka  / Gryllus Vilmos: Maszkabál cd-jének szereplőinek kitalálása, mígnem a cicához nem érünk, Méretes figyelemfelkeltő esztétikus eszközök készítése, elhelyezése a teremben, jelmezbe bújás /cicalány/;
  17. A játék menete, játékszabályok: …”Csacska Macskánk kicsit kacska, de nem a mancsának esett baja, nem is a bajusza hossza hibádzik, hanem hogy hiába is cicázik, a farka csak hiányzik! Jöhet eső, süthet a nap, ez így tovább nem maradhat! Fogd, csak gyorsan farkincáját, szemed helyett füled nyissad, elmondja majd, aki látja hová teheted a lábad. Míg kezed jobbra-ballra billen, aztán meg fel-le libben, de ne legyintsen, mindjárt meglesz az az „x” a legügyesebb Te leszel az már fix!…” A feladat kezdetén a gyerekek párba állnak /hunyó és segítője/. Az egyikőjük szemét bekötöm, majd a térben egy helyre vezetem. Ott egyszer megpörgetem, majd a társára bízom, aki kézen fogja és a tereptárgyak és a játéktérbe beült gyerekek kerülgetésével a tábláig vezeti a társát. Ott elengedi a kezét és szóbeli utasításokkal közösen helyezik fel a macska farkát a táblára. A végén levesszük a kendőt és megtapsoljuk a „hunyót”. Aki kész és/vagy megunta a játékot /vagy a várakozást, annak lehetősége van a Csacska Macska Farka visszavarázslásán túl, az asztalnál folytatni a Kacska állatok összeillesztését. Bábot fognak készíteni, állatok eleje-hátulja azonosítását követően színezik, vágják, hajtogatják és összeragasztják a bábokat.
  18. A játék lezárása: miután a térben megtalálta a cicát és feltűzte a farkát, saját kis állatkáját is elkészítheti, szabad játék az elkészült új eszközzel; Sikerélmény ha megtalálta míg a többieknek pedig a szurkolás adja az élményt;
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret, ha sikerül a feladatot jól végrehajtani az önmagában is izgalmas és élményt adó; a saját eszközt, játékot követően haza is lehet vinni;
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a cica tábla és a játékos közti távolság és akadályok számának növelése, a cicatábla különböző hegyen való elhelyezkedése, /pl. síkban lefektetni, szekrény tetejére tenni h csak székről lehessen elérni, megpörgetni a bekötött szemű játékost stb. más állatfigurával ugyan ez a játék;
  21. A játékvezető speciális feladatai: a csoport személyeinek ismerete tükrében választom meg a „küzdőtér” nehézségi fokát, valamint a szóbeli segítségnyújtást segítem, javítom/pontosítom a játékost;
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Ivett