JÁTÉKRA FEL!

Kiss Ilona: SZOR – ZÓ –TÁB – LA

  1. A játék neve, címe: SZOR – ZÓ –TÁB – LA
  2. A játék pedagógiai célja: A szorzótábla gyakorlása szórakoztató jelleggel.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ilyen intézkedések nincsenek, csak arra kell felhívni a figyelmet, hogy láthatóan mutassák egymásnak a számokat.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Nem nagyon van előkészítési feladat, megnézni a tornatermet, hogyha útba van valamilyen felesleges dolog, el kell-e pakolni, ülő alkalmatosság kikészítése az elfáradt gyerekeknek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szorzótábla gyakorlása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Úgy tudom a tanár nénitektől, hogy a szorzótáblát már többen igen jól tudjátok, de akad közöttetek olyan, aki még bizonytalan. Most csinálunk egy kis házi versenyt és megtudjuk ki a legügyesebb, ki lesz a -SZORZÓKIRÁLY-.
  17. A játék menete, játékszabályok: Álljunk párba a (a kő-papír-ollóhoz hasonlóan) és először azzal fogsz versenyezni, akivel párban állsz. Egymás felé fordultok és az öklötöket föntről lefelé kicsiket mozgatva (mint a kő-papír-ollónál), párban egyszerre mondjátok a vezényszót szótagolva, hogy -SZOR-ZÓ-TÁB-LA-. Az utolsó szótagra egyik kezeddel mutatsz a párod felé egy számot. Természetesen mind a ketten mutattok egy számot, amit össze kell szoroznotok és ki kell mondanotok a végeredményt. Aki gyorsabban mondja ki a szorzás eredményét, az kap egy pontot és vezet 1-0-ra. Ezt háromszor megcsináljátok és kiderül, kettőtök közül ki tudja jobban a szorzótáblát. A vesztes leül, a győztes összeáll egy másik pár győztesével és újra lejátszák a versenyt és így tovább. A végén a két legügyesebb játékos is megmérkőzik és megtudjuk ki lesz a –SZORZÓKIRÁLY-. Ha véletlenül hárman maradnak a végére – mint most a játékban három döntős volt – három számot kell összeszorozniuk.
  18. A játék lezárása: A tévesztő játékosok kiesnek a játékból. A játék véget ér, mikor már csak egy játékos marad a játékban. Nekem a végére három játékos maradt és így hárman mutattak számot egymásnak, vagyis három számot kellett összeszorozniuk. Ebből a három játékosból került ki a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a játékban résztvevőknek, hogy maximálisan odafigyeltek a játékszabályokra, hogy odafigyeltek egymásra és problémamentesen lebonyolítottuk együtt a játékot. Mivel a játékfoglalkozás testnevelés órán lesz megtartva és több átalakított játékot is játszunk ötös érdemjegyet is lehet szerezni testnevelésből.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezítése – a másodszor lejátszott játékban lehet nehezítés, hogy nullát, egyet nem mutathatnak, vagy mind a két kezét használva kell számot mutatnia.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Oda kell figyelni, hogy mindenki láthatóan mutassa a számokat egymásnak, és ha nem egyeznek meg a végeredményben, még egyszer lejátszani kettőjük között tanári felügyelettel és igazságot tenni közöttük.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek jól érezték magukat a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiss Ilona